Prenumerera
Ekonomi
Rätt försäkring för ett fåmans AB?
Hej! |
|||
Hjälp med inköp fr utland i Vism EF
Hej! |
|||
Kan man finansiera såhär???Hej. Jag och min mamma ska starta barnklädesaffär och behöver lite hjälp med finansieringen till vår start. Vi tänker starta AB och satsar 100.00. Sen... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
KvittoJag har precis satt igång mitt företag och inser nu att jag både kommer skicka fakturor och få ge ut vanliga kvitton. Fakturorna är inga problem, men... |
|||
Nybörjarfråga igen. Angående att köpa in saker för företagets räkningJag har precis nu fått min F-skattsedel (som blev en FA av någon anledning) och pappret från bolagsverket. Så nu ska det alltså bara vara att tuta och... Kategori: Inköp |
|||
Enskild firma i "vila"
Hej på Er, |
|||
skattedeklaration ingående moms
Hej! |
|||
Hur fungerar traktamente?
|
|||
KassaregisterLäste precis om den nya lagen om kassaregister som gäller när man utför tjänster eller säljer varor mot kontant betalning eller kortbetalning. Fundera... |
|||
Vad händer med mina inventarier om jag lägger av?
Hej! |
|||
Bokföring av felaktiga fakturor och kreditfakturor enligt kontantmetoden
Hej! |
|||
AB likvidering?
Hej! |
|||
Expert på Visma EF efterlysesKan någon hjälpa mig med ingångsvärden i årsrutinerna i Visma EF? Företaget nystartat dvs noll på alla ingångsvärden, inget 2007 att hämta uppgifter i... |
|||
Starta aktiebolag med apportegendom eller lån från banken (låna upp lägenheten)
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
bokföra tjänste resor utomlands
Ja, |
|||
Bokföra skatt tillbaka från skatteverket?På vilka konton ska jag boka en återbetalad skatt från Skatteverket? Det gäller ett HB, 1930 (checkräkningskontot) påverkas ju positivt, men vilket me... |
|||
Bokföra lån för inköpHej, ny på sidan och hoppas på nybörjartur. ;) Hur bokför jag ett lån (800.000,-) som tagits för att köpa ett fordon? Lagt även handpenning (75.000).... |
|||
Nya regler, Karensdagar hos Försäkringskassan.
Är det värt att ha 3 eller fler karensdagar i ett företag?... (Gäller ej AB.) |
|||
AB köpa bil?!
Jag har hittat den perfekta bilen. Kategori: Inköp |
|||
Gynnsam företagsform för min sidosyssla?
Hej! |
|||