Bifirmor

1616
4
Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag?

Må väl!
30
Mig veterligen så kan du ha hur många som helst. Jag har en, men har funderat på att avregistrera den eller bara sluta använda den.[br]Tycker att det är problem med t.ex bankgirot. När någos ska betala till bifirmans bankgiro så kommer namnet på hividbolaget upp. Det är inte bara en gång som kunder har ringt och ifrågasatt bankgironumret. Enklaste sättet att lösa alla problem måste ju egentligen vara att ha ett så bra namn på huvudbolaget att det går att använda till alla typer av verksamheter. Så det enklaste blev genast svårt, för att hitta ett bra namn är inte enkelt  ;)[br][br]/ Johan
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar.
1616
4
Tack Johan![br][br]Men är det verkligen obegränsat?
Må väl!
30
Jag vågar inte lova. Min bifirma registrerade jag samtidigt som huvudbolaget. Orsaken var att jag dessförinnan var att jag hade 2 handelsbolag och det ena hade jag drivit i ca 20 år. Namnet från det bolaget ville jag ha kvar och registrerade då det som en bifirma till mitt AB. Vad jag däremot tror så är det väl så att varje gång som man gör en ändring hos Bolagsverket så kostar det en slant. Så prova med flera bifirmor på en gång så blir det i så fall billigare per firma.[br][br]/ Johan
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.