Köp av privatperson

27
Hej,

Funderar på att köpa diverse domännamn och hemsidor från privatperson. Vad skiljer sig från om jag skulle köpa dessa från ett annat företag?

Mvh,

Anton Malmberg
1616
4
Du menar förutom priset?
Må väl!
27
Det var inte främst priset priset jag tänkte på, varför skulle det skilja sig åt? Jag tänkte mer på skatter och juridik.
1616
4
En privatperson har inte rätt att debitera moms. Annars är prissättning individuellt.[br][br]Men vad jag egentligen är ute efter är varför inte satsa på ett nytt fräscht domännamn? Det blir vanligtvis billigare.[br][br]Är namnet överrensstämmande med ditt företagsnamn så kan du ta upp det i en tvistlösning med hjälp av information gällande detta på www.iis.se, dvs att du äger en förhandsrätt till namnet pga ditt registrerade verksamhetsnamn. [br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Må väl!
27
Det är inte riktigt så jag tänker. Sysslar lite med handel med domännamn och webbplatser och är intresserad av att köpa ett domännamn från en privatperson. Är det något särskilt jag bör tänka på då?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.