Prenumerera Ekonomi
bokföra drivmedelskostnaderhar en enskild firma och håller på med trädgårdsanläggning, vilket innebär att jag åker runt till folk och lägger plattor o dyl. Använder min privata... |
|||
Slippa betal inmoms vid momsfri verksamhet?Jag har startat enskild firma med till största delen momsfri verksamhet. Jag har alltid utgått från att jag trots detta måste betala den ingående moms... |
|||
Att räkna ut semesterlön
Hej! |
|||
Har någon en mall till en köpnota av aktier?
Är det någon som har en sådan mall att dela med mig? Maila den vänligen till bifogad e-mailadress nedan. |
|||
Bokföringen paralellt med webbshoppens betalningssystem
Hej! |
|||
Privat utgift på samma räkning som företagsutgiftHar fått en räkning som olyckligt nog innehåller både sånt som företaget och jag själv ska betala. 1000 kr för företaget, 600 kr privat och 400 kr mom... |
|||
Vill köpa emballage, men vart ifrån?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Förutbetalda leasingavgifter.
Behöver hjälp! |
|||
Lönebidrag
Hej! |
|||
Beräkning av skattemäsigt resultat
På en bilaga till deklarationen som heter "Beräkning av skattemässigt resultat" finns några saker jag undrar över: |
|||
Några momsfrågor mmHej. Ang. avskrivningar på inventarier, har det någon betydelse om inventarierna är köpta utanför sverige och även utanför EU? jag tyckte jag läste om... |
|||
bokföring över internet?
Hej! |
|||
Hur bokföra felbetalningar?
Jag börjar få ett antal felbetalningar till mitt konto som jag undrar hur jag skall bokföra, och förfara med. |
|||
Svårt att bokföra själv? Något program som rekommenderas?
Hejsan alla, behöver er hjälp nu. Vet inte riktigt var jag ska börja. 🙁 |
|||
15000%Det var ungefär avkastningen på ett markprojekt som jag ville att folk skulle satsa på för ungefär 5 år sedan, Familjen har en liten bit där men jag... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
inkasso/kfm
Jag håller på att bli galen! Ber om ursäkt att ni möts av mitt gnäll, men... |
|||
DepositionJag försökte hitta ett konto för depositionsavgift. Jag har betalat 50% för en vara vid beställningstillfället och sedan 50% vid leverans. Har sökt ru... |
|||
Frågor om avskrivning
Hej, jag har några undringar kring avskrivning. Jag tycker det är lite konstigt med värdeminskningen ibland. |
|||
någon intresserad av att importera från Kinajag exporterar en del elektronik produkter blandannat mobil telefoner & bärbara datorer & lcd fotoramar mm om du är intreserad så kontakta mej... Kategori: Inköp |
|||
Moms på bensin?
Hej alla! |
|||