SPCS: Administration 500 vs Enskild Firma

8
Inköpt SPCS administration 500 för 3 månader sedan, var tänkt att jag skulle dra igång ett handelsbolag, men det blev enskild firma istället.
Nu har jag börjat knappra in information i programmet och tugga igenom lite böcker osv, men det känns som ganska omfattande.
Funderar på om det kan vara enklare att bara köra på enskild firma? Kanske inte behöver admin 500?
Läste en post nyligen här om en person som gjort ovanstående, bytt från 500>EF.

Eller, ska man bara bita i kudden just nu och köra på 500, för att i framtiden ha nytta av extra-funktionerna?
2066
2
Har ingen personlig erfarenhet av SPCS EF. Det skulle inte fungera för mig då det är alldeles för begränsande i vad man kan göra, men om du har ett mindre företag och inte är intresserad av bokföring och siffror kanske det gör vad det ska. Om du har planer på att starta ett HB senare har du troligtvis nytta av att lära dig mer än vad som klaras av med SPCS EF.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
8
[quote author=Jonathan link=topic=3844.msg17956#msg17956 date=1209687151][br]Har ingen personlig erfarenhet av SPCS EF. Det skulle inte fungera för mig då det är alldeles för begränsande i vad man kan göra, men om du har ett mindre företag och inte är intresserad av bokföring och siffror kanske det gör vad det ska. Om du har planer på att starta ett HB senare har du troligtvis nytta av att lära dig mer än vad som klaras av med SPCS EF.[br][/quote][br][br]Jag har egentligen inget intresse i bokföring, förutom att jag vill ha ordentlig ordning på den.[br]Skall titta lite på nybörjarkurser i just bokföring nu, även beställt en bok och laddat ned det "stora pdfdokumentet" som finns länkat här, och börjat läsa.[br]Jag vill ha riktig ordning och reda, kunna göra fakturor osv, och aldrig ha några problem.[br]Däremot känns det ju dumt att börja med ett alldeles för avancerat program, bara för att man råkat "köpa fel" nu när det blev EF istället för HB.. EF licens kostar ju 690 tror jag, vilket inte spelar någon roll alls egentligen.[br][br]Kommer inte bli HB för mig, i alla fall inte på 2-3 år, så frågan är just kommer jag vilja ha några av extrafunktionerna i Admin 500, eller kan jag lika gärna bara byta rakt av innan jag hinner "sätta igång".[br][br]Skall ringa och kolla med försäljarna idag också, men jag är oftast väldigt skepptisk mot försäljare av mjukvara, alltid lättare att prata med "vanligt folk" som provat produkterna ;-)[br][br]Tack för snabbt svar!
91
Inlägg raderat av moderator.[br][br]Det är INTE OK att göra reklam för program i inlägg efter inlägg.[br][br]/Jorgen
www.allhjalpen.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.