Bokföringsprograms frågor

6
Hej!

Jag har tittat på BL Start och känner att det skulle kunna vara ett program för mig. Men jag har en liten detalj som jag har hakat upp mig på. Den har ingen koll på mitt lager! Jag kommer att ha en hel del produkter som jag vill ha lite koll på, så jag vet när jag skall besälla nytt osv.

Jag är lite bortskämd med detta i det kassasystem som jag arbetar med på mitt arbete (alltså ett annat företag)  Detta kassasystem har ett minilager och när man har passerat det angivna minilagret så kommer det upp på en beställningslista. Finns det några program som ligger i rätt peng för detta? (Runt 1000lappen). Skall väll även påpekas att det är en webshopp och att den kommer att hålla koll på lagret, hoppas jag (Oscommerce).

Har ni några andra idéer, eller hur gör ni som har väldigt mycket små saker?

//Emanuel
6
AJ, missa en fråga.[br][br]Hur gör man ifall man vill byta bokföringsprogram i framtiden?  Måste man föra över eller räcker det att sparar en backupfil? Vad tycker skatteverket?
1165
15
När det gäller bokföringsprogram finns det massor att välja mellan. Själv har jag SPCS i min firma. Det är ett väl spritt program, det finns hjälp att få, utbildning ordnas etc. Det är säkert vare sig billigast eller bäst, men stort. Där finns det lager. [br][br]När det gäller att byta program och ha möjlighet att tillgodose Skatteverkets krav så är det viktigaste att du kan plocka fram uppgifter ur programmet i upp till tio år. Och det är inte så enkelt som man kan tro. Program byter versioner, operativsystem uppgraderas etc, och det är inte alls omöjligt att man får lov att ha kvar en dator med något äldre OS för att kunna använda sitt gamla program, uti fall att...[br][br]Kan man föra över det hela på ett smidigt sätt är det rätt så skönt att slippa lägga in artiklar, kunder och leverantörer igen.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.