Prenumerera Ekonomi
Löst problemetLöst! Kategori: Inköp |
|||
Avdrag! Vilka är ok och hur långt bak i tiden?
Jag har enskild firma och har haft sen 09. Hade tänkt göra avdrag för den dator jag använt hela tiden jag haft företag, köptes 08-09. |
|||
Hur bokför man inköp av larmutrustning?
Hej,hur bokför jag köpet av larm utrustningen som har kostat mellan 20000-22000 inkl. moms(har inte fakturan framför mig just nu)? |
|||
Momsbeskattning vid EU införsel/inköp
Hej på er |
|||
Importera, posten deklarerar? fråga
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hur bokföra faktura från förening som saknar moms?
Hej! 🙂 |
|||
Räkna ut skatt enskild firma
Förra året hittade jag ett bra verktyg där man kunde räkna ut sin skatt i enskild firma. Det verkar inte finnas längre... |
|||
Förenklat årsbokslut - Förskott till leverantör1. Förskott till leverantörer ska tas upp som en Övrig fordran i det Förenklade årsbokslutet om de överstiger 5000 kr. Är det per faktura som gränsen... |
|||
Konto för Repaavgifter / analyskostnaderVilket konto använder ni för kostnadsföring av repa-avgifter. Behöver även tips på konton för analysavgifter och förbrukningsmatrial till företagets a... |
|||
SNI kod räcker det med en eller måste man registrera alla?
Hej!! |
|||
Moms på artistuppträdanden?Någon som kan upplysa mig om vad som gäller vid artistuppträdanden. Om jag som artist har enskild firma, momsregistrerad. Får jag lägga på moms för mi... |
|||
F-skattesedel när man måste skjuta upp företaget några månader
Hej! |
|||
Bokföring av kamera och gymkort
Jag har försökt mig på att bokföra för första gången och tänkte kolla ifall det har blivit rätt, har gjort på följande sätt: |
|||
Hur bokföra såld firmabil
Hej har egen firma och köpte in firmabil 2009 |
|||
Första fakturan, hjälp!
Hej! |
|||
Inköpt av maskin med privatkortet hur bokför man det.
Hej!! |
|||
Utlandstraktamente, hur fungerar det?Har jobbat som konsult under över 7 månader utomlands och undrar hur det funkar med utlandstraktamenten. Jag vet min kostnadsersättning per dag men hö... |
|||
Vinst i enskild firma.
Jag startade min enskilda firma under våren 2011 och ska nu göra ett bokslut om jag har förstått det hela rätt. |
|||
Årsskifte - fordringar och skulder
Hej, |
|||
Bokföra glömda kvitton
Hej, |
|||