Prenumerera
Ekonomi
Köpa bil i företaget eller privat?
Inledning Kategori: Inköp |
|||
Årets bokföring åt skogen!
Hej och Hjälp! |
|||
arbetsgivaravgift enskild firma
Hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra aktieutdelning och beskattning?Ägaren till företaget har fått en utdelning på 127 000 kr som denne vill att jag skattar för direkt, 20 % dvs 25 400 kr. Men hur bokför jag detta? Deb... |
|||
Svårt med bokföring
Har köpt arbetskläder på företagskortet |
|||
Hur deklarera avveckling av enskild firma med noll omsättning?Jag startade en enskild firma vid sidan av mitt vanliga heltidsjobb för att sälja saker i en webbshop. Nu tänker jag avveckla firman pga olika skäl. J... |
|||
Flytta över privatlån på sitt nystartade AB?
Hallå! |
|||
Köp av lagerbolag
Hej! |
|||
Köpa utrustning från egna företaget?Jag vill ta över en del utrustning som finns i företag och äga det privat, t.ex. begagnad datorer m.m.. Hur gör jag det snyggast? 🙂 Hur värdera en ga... |
|||
Hur anmäler man en ny verksamhet till sitt Handelsbolag?
Vi är två delägare som driver en verksamhet under ett Handelsbolag. Vi tänker starta en ny verksamhet tillsammans under samma handelsbolag. |
|||
Avveckling/försäljning av aktiebolag?
Hej! |
|||
Vinstfördelning inom ett kommanditbolag
Hej, |
|||
Företag som bedriver bilförsäljning - beskatttning av bilförmånEtt företag som bedriver bilförsäljning av låt säg väldigt dyra bilar men ändå begagnade personbilar. Kanske Porsche, Mercedes och liknande av dyra mo... |
|||
Enkät: vilka redovisningstjänster behöver småbolag?Jag har precis sagt upp mig från mitt tidigare arbete för att starta en redovisningsbyrå med inriktning mot små bolag - AB och HB. För att utarbeta rä... |
|||
Moms på investering, strategi
Hej, lite speciell frågeställning här. |
|||
Använda faktura.nu till faktureringenNågon som har erfarenhet av faktura.nu? |
|||
Hjälp av erfaren redovisningskonsult
Hej ! |
|||
Ansöka om lån utan tillgångar? Går det?Jag har nu i två år haft mitt företag (webshop) och jag har ännu ej fått ut vinst, har haft inköp för samtliga kostnader men i och med att jag nu har... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Använda mallar fån denna sidan?
Osäker på om detta är rätt forum, så flytta gärna tråden i så fall. |
|||
Köpa en present åt konsult?
Tjena, |
|||