Prenumerera
Ekonomi
bokföra öresutjämning på inkommen faktura?
Heej. |
|||
Korrigera verifikation (momsinbetalning)
Hej, |
|||
Hur bokföra kreditfaktura, enskild firma
Hej, detta är mitt första inlägg och jag hoppas att jag får lite hjälp med detta.... |
|||
Dra av motionscykel för tandläkare?Verkar det ok för en tandläkare? |
|||
Bokföra eget uttag utan kassa/bankJag har enskild firma och bokför enligt kontantmetoden. När jag startade mitt företag hade jag inget företagskonto utan bokförde ALLT mot eget kapital... |
|||
Köpte vara men returnerade den -hur bokför jag återbetalningen?
Jag köpte en vara på företaget och bokförde inköpet. Blev dock tvungen att returnera köpet, och fick pengarna tillbaka en månad senare. |
|||
Överlåtelse av hyreslokal - hur bokföra?
Hej, |
|||
Låta företaget ta kostnad för bredbandsinstallation?
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Inbakad kostnad av frakt = inköpskostnadOm jag räknar in kostnad för förpackning och 30 kr av frakten (så att kund endast synligt betalar resten av frakten), i själva slutpriset av en vara.<... |
|||
Förvärvskredit i bolag eller privat
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bensin- och parkeringskostander i ett AB.
Hej all kunniga! |
|||
Hur bokföra köp av domännamn?
Hej! |
|||
Hur skall denna förskottsfaktura bokföras vid ankomst dagen?
Vi ska köpa in klädplagg från ett företag i usa och har fått en förskottsfaktura den 16/10. |
|||
Att kolla upp en leverantörJag ska köpa en IT tjänst och går in med ett större kapital själv i firman. IT byrån ser bra ut, vi har träffat dem tre gånger, de är hjälpsamma. Jag... Kategori: Inköp |
|||
Införselmoms som betalas till land utanför eu (scsexpress)?Jag har beställt varor från Hong Kong som nu anlänt till "någonstans i europa". Fraktbolaget scsexpress vill nu att jag betalar x euro i införselmoms... |
|||
Köp av solotek.
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Öppna fysisk butik
Hej |
|||
När kan jag ta ut utdelningJag har ett nystartat AB sedan några veckor tillbaka. Jag planerar inte att ta ut lön från bolaget de närmaste åren men vill ta ut aktieutdelning enli... |
|||
Hela förmånen av tjänstebil som lön enbartHej, jag har ett fast jobb redan. En bra lön jag lever på. Men jag har även ett AB från årsskiftet (enskild firma sen 2004). Vill skaffa lite finare b... |
|||
Hur gör jag med första årets bokföring?
Hej. |
|||