Prenumerera Ekonomi
När kan jag ta ut utdelningJag har ett nystartat AB sedan några veckor tillbaka. Jag planerar inte att ta ut lön från bolaget de närmaste åren men vill ta ut aktieutdelning enli... |
|||
Hela förmånen av tjänstebil som lön enbartHej, jag har ett fast jobb redan. En bra lön jag lever på. Men jag har även ett AB från årsskiftet (enskild firma sen 2004). Vill skaffa lite finare b... |
|||
Hur gör jag med första årets bokföring?
Hej. |
|||
Köpa bil i företaget eller privat?
Inledning Kategori: Inköp |
|||
Årets bokföring åt skogen!
Hej och Hjälp! |
|||
arbetsgivaravgift enskild firma
Hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra aktieutdelning och beskattning?Ägaren till företaget har fått en utdelning på 127 000 kr som denne vill att jag skattar för direkt, 20 % dvs 25 400 kr. Men hur bokför jag detta? Deb... |
|||
Svårt med bokföring
Har köpt arbetskläder på företagskortet |
|||
Hur deklarera avveckling av enskild firma med noll omsättning?Jag startade en enskild firma vid sidan av mitt vanliga heltidsjobb för att sälja saker i en webbshop. Nu tänker jag avveckla firman pga olika skäl. J... |
|||
Flytta över privatlån på sitt nystartade AB?
Hallå! |
|||
Köp av lagerbolag
Hej! |
|||
Köpa utrustning från egna företaget?Jag vill ta över en del utrustning som finns i företag och äga det privat, t.ex. begagnad datorer m.m.. Hur gör jag det snyggast? 🙂 Hur värdera en ga... |
|||
Hur anmäler man en ny verksamhet till sitt Handelsbolag?
Vi är två delägare som driver en verksamhet under ett Handelsbolag. Vi tänker starta en ny verksamhet tillsammans under samma handelsbolag. |
|||
Avveckling/försäljning av aktiebolag?
Hej! |
|||
Vinstfördelning inom ett kommanditbolag
Hej, |
|||
Företag som bedriver bilförsäljning - beskatttning av bilförmånEtt företag som bedriver bilförsäljning av låt säg väldigt dyra bilar men ändå begagnade personbilar. Kanske Porsche, Mercedes och liknande av dyra mo... |
|||
Enkät: vilka redovisningstjänster behöver småbolag?Jag har precis sagt upp mig från mitt tidigare arbete för att starta en redovisningsbyrå med inriktning mot små bolag - AB och HB. För att utarbeta rä... |
|||
Moms på investering, strategi
Hej, lite speciell frågeställning här. |
|||
Använda faktura.nu till faktureringenNågon som har erfarenhet av faktura.nu? |
|||
Hjälp av erfaren redovisningskonsult
Hej ! |
|||