När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
I mitt yrke som säljcoach slås jag ofta av tanken att alltför många säljare inte har en klar plan över hur de ska agera före, under och efter ett kundbesök. En enkel checklista kan då vara till god hjälp och vägen från produktpresentatör till professionell samarbetspartner går fortare.
FÖRE – är jag tillräckligt förberedd?
Vad uppnådde jag vid förra mötet?
Vem ska jag möta? Kommunikationsstil?
Är min målsättning klar?
Vad var det kunden skulle: göra, fundera på, arrangera, pröva till det här mötet?
Vilka problem/behov har kunden?
Vilken produkt/tjänst föredrar kunden?
Vilka konkurrenter är aktuella för kunden? Varför?
Vilka frågor vill jag ha svar på?
Vilka frågor tror jag kunden vill ha svar på?
Vad ska jag föreslå kunden att göra, fundera på, arrangera, pröva till nästa samtal?
Finns agenda för mötet?
Räcker tiden till för att förmedla mitt budskap?
Hur inleder jag bäst?
Vilken intresseväckare (nyheter) ska jag använda mig av?
Är mitt budskap riktat till mottagaren och hans köpmotiv?
Vad sparar, tjänar, slipper, undviker kunden om han använder oss?
Vilket material ska jag visa, lämna?
UNDER – viktigaste punkterna under mötet
Ta initiativ, och håll i mötet, stäm av din agenda med kund
Utnyttja tiden väl
(Ny kund) Presentera kort och effektfullt
Analysera behovet hos kunden
Vad är önskat läge?
Leta möjligheter, kom med kreativa förslag, aktivera, skapa intresse
Välj i argumentlistan, presentera det som kan lösa kundens problem
Accept på din problemlösning, accept på kundnytta
Summering av mötet, vad ska jag göra, vad ska kund göra
Offert/Order/Ny handlingsplan
EFTER – kunde jag ha gjort något bättre?
Gick det som jag planerat?
Fick du kundens intresse?
Har kunden förtroende för dig?
Vem styrde samtalet?
Fråga – Lyssna – Svara?
Fick du accept på det du ville?
Vilka invändningar klarade du inte av?
Bad du om ordern?
Vad är handlingsplanen till nästa möte?
Vad skulle du göra annorlunda om du fick en chans till?
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.