Coolstuff, en av Nordens ledande e-handlare för personliga presenter, stod efter 20 framgångsrika år som pionjärer inom branschen med en stor utmaning. Som ett onlinebaserat företag behövde Coolstuff en stabil och lätthanterlig plattform. Ett system som kunde stötta och driva den digitala kommunikationen med kunderna i deras snabbt växande verksamhet över flera marknader. Deras befintliga plattform var inte längre anpassat för dagens krav på kundkommunikation. Det var för stort, för komplext, för dyrt och för långsamt för att kunna leverera den flexibilitet och personalisering som kunder förväntar sig. Man behövde helt enkelt framtidssäkra sin digitala kommunikation.

Lösningen: Byte till ett stabilt, kreativt och mer agilt system som tillät dem att skala upp personaliseringen utan att förlora enkelheten.

Efter att ha bytt till Rule kunde Coolstuff ta full kontroll över sin digitala kommunikation. Det gjorde det möjligt för Coolstuff att snabbt och enkelt anpassa sig till kundernas behov, optimera sin kommunikation på flera marknader och skapa relevans i varje steg av kundresan. Nu fick de ett intuitivt och kostnadseffektivt system som inte bara förenklade hanteringen över flera marknader. Med hjälp av en lätthanterad process för segmentering har Coolstuff kunnat skapa relevant, träffsäker och automatiserad kommunikation – från nyhetsbrev till lojalitetsprogram och transaktionella utskick.

Resultatet: Stor framgång på bara sex månader

På mindre än ett halvår kunde Coolstuff mäta konkreta resultat. Bland annat:

  1. Ökning av aktiva medlemmar (+25 %) tack vare mer relevant och engagerande kommunikation.
  2. Ökad kundlojalitet.
  3. Förbättrad kundupplevelse genom personalisering i varje steg av kundresan.
  4. 20 % ökning av intäkter från nyhetsbrev jämfört med föregående år.
  5. Kostnadseffektivitet och tidsbesparingar vilket frigjort resurser för bland annat strategiskt arbete.

En lärdom för framtiden:

Vårt samarbete med Rule tycker jag är ett tydligt exempel på hur företag kan accelerera sina affärsresultat genom att investera i rätt digitala verktyg som är anpassade och skalbara utifrån verksamhetens behov. - Pernille Bro, CRM-ansvarig, Coolstuff

Besök Rule här




Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.

Taggar: