Med rätt verktyg och program så sparar du mycket tid, får saker mer strukturerade och kan enklare dela med dig av dina filer till kollegor eller partners.
Här är våra bästa tips:
Trello
En online to-do-list där du kan ha olika tavlor för olika avdelningar eller projekt. Du kan göra checklistor, fördela arbetsuppgifter och ha dina bästa idéer här.
Google Drive
Synka alla dina filer till molnet, så slipper du råka ut för att bli av med något. Dela mappar, bilder, filer med kollegor eller partners. Dessutom har Google Drive sin motsvarighet till Word och Excel där, så du alltid har tillgång till dem. Spara alla dina filer här, så kan du inte bli av med dem.
Mention
Bra verktyg för alla som värnar som sitt varumärke. Mention är ett verktyg för omvärldsanalys och där kan du följa allt som sägs på nätet om ett visst ämne, varumärke eller hemsida. Du kan även följa konkurrenter, hashtags m.m.
Google Alerts
Liknar Mention. Du kan ställa in så att du får ett mail per dag med allt som skrivs inom ett visst ämne eller en viss bransch. Bra omvärldsanalys för att hålla sig uppdaterad om vad som händer.
f.lux
F.lux justerar ljuset på dina skärmar så att du inte får ont i ögonen, och anpassar skärmljuset efter tid på dagen. Du behöver bara installera det en gång, sen anpassas automatiskt skärmen. Helt fritt för Mac.
Dashlane
Hanterar dina lösenord på ett smidigt sätt. Genom att Dashlane genererar lösenordskombinationer så kan du se till att inget lösenord du använder är osäkert. Du har alltid tillgång till dina lösenord på de enheter du kopplar till Dashlane.
Mailchimp
Tidsinställ dina nyhetsbrev, kampanjmail och informationsutskick. Smidigt verktyg även för dig som inte kan koda. Du kan också ställa in automatiska e-postutskick på t.ex. en kunds födelsedag eller en vecka efter de agerat med din hemsida. Passar både större och mindre företag - marknadsförare, säljare och egenföretagare.