När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Känner du dig ibland osynlig på en alltmer konkurrensutsatt marknad? Genom att specialisera dig, bygga starka relationer, visa upp din expertis och jobba smartare blir du en oumbärlig partner för dina kunder. Här får du fem konkreta tips som hjälper dig att sticka ut från mängden och förhålla dig till framtiden.
Specialisera dig och bli oumbärlig för kunden
Nischa verksamheten och utveckla unika lösningar som stärker företagets position på marknaden. Fokusera på vad som gör just ditt företag unikt, visa att du förstår kundens specifika behov och kan leverera resultat som ingen annan kan matcha.
2. Bygg starka personliga relationer genom nätverk
Nätverka aktivt för att göra nya bekantskaper och stärka gamla kontakter. Var nyfiken så bygger du förtroende. När du får andra att känna sig sedda och uppskattade vill de återkomma inför framtida projekt och de kan rekommendera dig till sina nätverk.
3. Lyft fram din expertis och hjälp kunden att hitta dig
Idag ser köpprocessen annorlunda ut. Kunder söker, jämför och fattar ofta beslut långt innan de kontaktar en leverantör. Därför är kundcase ett ovärderligt verktyg för att hjälpa potentiella kunder att snabbt bedöma om ditt företag kan lösa deras specifika problem.
4. Visa på långsiktigt mervärde med hållbart företagande
Företag som arbetar hållbart har skaffat sig en överlevnadsstrategi som gör dem konkurrenskraftiga. Var proaktiv och visa att du står rustad att hantera framtida risker och att du är flexibel nog att snabbt kunna anpassa dig för att fortsätta skapa mervärde i en föränderlig värld.
5. Samarbeta med andra och öka din marknadsandel
Tillsammans med andra företag kan du erbjuda mer innovativa lösningar. Genom att dela resurser och expertis jobbar ni mer effektivitet samtidigt som det hjälper er att sänka kostnaderna. Samarbetet ökar er synlighet på marknaden och lockar nya kunder.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.