1. Specialisera dig och bli oumbärlig för kunden

    Nischa verksamheten och utveckla unika lösningar som stärker företagets position på marknaden. Fokusera på vad som gör just ditt företag unikt, visa att du förstår kundens specifika behov och kan leverera resultat som ingen annan kan matcha.

    2. Bygg starka personliga relationer genom nätverk

    Nätverka aktivt för att göra nya bekantskaper och stärka gamla kontakter. Var nyfiken så bygger du förtroende. När du får andra att känna sig sedda och uppskattade vill de återkomma inför framtida projekt och de kan rekommendera dig till sina nätverk.

    3. Lyft fram din expertis och hjälp kunden att hitta dig

    Idag ser köpprocessen annorlunda ut. Kunder söker, jämför och fattar ofta beslut långt innan de kontaktar en leverantör. Därför är kundcase ett ovärderligt verktyg för att hjälpa potentiella kunder att snabbt bedöma om ditt företag kan lösa deras specifika problem.

    4. Visa på långsiktigt mervärde med hållbart företagande

    Företag som arbetar hållbart har skaffat sig en överlevnadsstrategi som gör dem konkurrenskraftiga. Var proaktiv och visa att du står rustad att hantera framtida risker och att du är flexibel nog att snabbt kunna anpassa dig för att fortsätta skapa mervärde i en föränderlig värld.

    5. Samarbeta med andra och öka din marknadsandel

    Tillsammans med andra företag kan du erbjuda mer innovativa lösningar. Genom att dela resurser och expertis jobbar ni mer effektivitet samtidigt som det hjälper er att sänka kostnaderna. Samarbetet ökar er synlighet på marknaden och lockar nya kunder.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.