- Att PostNord makulerar försändelser vi betalar dyrt för, när de inte kan hitta mottagare, är rent kriminellt, säger Lars Knapasjö, chefredaktör och ansvarig utgivare för Screen&Marknaden.
- Om vi inte får tillbaka outdelade försändelser eller får ett digitalt meddelande, så kommer vi ju att fortsätta att skicka tidningen till en adress som leder till soptippen ... och det till ett dyrt porto.
Under alla år som tidningen skickats ut som Posttidning B har redaktionen alltid fått tillbaka ca 60-70 exemplar som inte kunnat delas ut pga av felaktig adress. Sedan i våras kommer inga returer tillbaka och de felaktiga adresserna kan alltså inte tas bort ur utskicksregistret.
- Det är rent vansinne. Vi producerar en tidning som vi vill ska nå sina mottagare. Om inte så vill vi absolut inte att tidningarna ska gå till destruktion, eftersom det är ett företags-, samhälls- och miljömässigt felaktigt beteende.
Tidningens ledning och redaktion hoppas att man genom sin polisanmälan kan få PostNord att ta sitt förnuft tillfånga och ändra sina rutiner på ett sådant sätt att inga försändelser ska behöva hamna på soptippen.