Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Flitig skribent
677
10

Tyck till!


Hej,



Med anledning av att jag arbetar som säljare av tele tjänster försöker jag mig på en liten marknadsundersökning.



Skriver inte ut mitt företagsnamn så jag hoppas att ni ser genom fingrarna :wink:



MVH



Robaino
Engagerad medlem
355
1
undrar bara om du inte blandar ihop två olika teleoperatörer här när du skriver "täckning master"

fast lina och trådlöst eller gsm
Flitig skribent
677
10
webbgbg.se skrev:
undrar bara om du inte blandar ihop två olika teleoperatörer här när du skriver "täckning master"

fast lina och trådlöst eller gsm




Jodå, det stämmer bra. Är återförsäljare till flera olika operatörer.. :-D



MVH



R
Engagerad medlem
114
Jag tycker säljaren är viktig - de kan totalt förstöra mitt förtroende för företag. Den säljare som kan förstå ordet "NEJ!" och sluta sälja när det ordet nämns skulle imponera rejält, kanske så man ångrar sig till och med ;)
Flitig skribent
677
10
Mattias skrev:
Jag tycker säljaren är viktig - de kan totalt förstöra mitt förtroende för företag. Den säljare som kan förstå ordet "NEJ!" och sluta sälja när det ordet nämns skulle imponera rejält, kanske så man ångrar sig till och med ;)






Hej,



Ja, att förstå ett nej är nog så viktigt när man är säljare. I ett seriöst säljsamtal bör ett JA eller NEJ vara resultatet av vad kunden har, eller inte har för behov



Jag tror (hoppas) att problemet med "krängar typer" är vanligare inom B2C försäljning än B2B.



Jag är mer nyfiken på vad som skulle få er till att säga JA till oss säljare, inte hur man hantera ett nej :mrgreen:



Berätta gärna hur en drömsäljare skall agera?



Antar att ni inte ALLTID tycker att ni vunnit när ni sagt nej? Det finns produkter eller tjänster som faktiskt är bra även om det är en säljare som förmedlar dom :wink:



MVH



R
Engagerad medlem
355
1
Antar att ni inte ALLTID tycker att ni vunnit när ni sagt nej? Det finns produkter eller tjänster som faktiskt är bra även om det är en säljare som förmedlar dom


En viktig sak idag är ju att hitta målgruppen. Vi får alla hundratals mail varje dag som åker i papperskorgen, ett tiotal sms på mobilen varje vecka som inte tittas på och många irriterade användare.

Din målgrupp, om du har bra täckning, ligger vid älvsbyn i norrbotten, i malmö och vissa delar av småland. Kan du visa bra täckning här på ett bra sätt får du kunder för gsm.

När det sedan gäller "vanlig" analog telefon är det dags att satsa ordentligt på ip-telefoni. Men detta kräver lite mer startkapital. Vi är många nu som hellre betalar ett par hundringar om året(skype exempelvis) istället för 350:- per kvartal för telia soneras tjänster. Sätt ihop detta med en någorlunda trådlös bredbandstjänst och du kan göra pengar fem år framåt.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.