När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
[quote="webbgbg.se"]undrar bara om du inte blandar ihop två olika teleoperatörer här när du skriver "täckning master"
[br]fast lina och trådlöst eller gsm[/quote]
[br]
[br]Jodå, det stämmer bra. Är återförsäljare till flera olika operatörer.. :-D
[br]
[br]MVH
[br]
[br]R
Jag tycker säljaren är viktig - de kan totalt förstöra mitt förtroende för företag. Den säljare som kan förstå ordet "NEJ!" och sluta sälja när det ordet nämns skulle imponera rejält, kanske så man ångrar sig till och med ;)
[quote="Mattias"]Jag tycker säljaren är viktig - de kan totalt förstöra mitt förtroende för företag. Den säljare som kan förstå ordet "NEJ!" och sluta sälja när det ordet nämns skulle imponera rejält, kanske så man ångrar sig till och med ;)[/quote]
[br]
[br]
[br]Hej,
[br]
[br]Ja, att förstå ett nej är nog så viktigt när man är säljare. I ett seriöst säljsamtal bör ett JA eller NEJ vara resultatet av vad kunden har, eller inte har för [i]behov[/i]
[br]
[br]Jag tror (hoppas) att problemet med "krängar typer" är vanligare inom B2C försäljning än B2B.
[br]
[br]Jag är mer nyfiken på vad som skulle få er till att säga JA till oss säljare, inte hur man hantera ett nej :mrgreen:
[br]
[br]Berätta gärna hur en drömsäljare skall agera?
[br]
[br]Antar att ni inte ALLTID tycker att ni vunnit när ni sagt nej? Det finns produkter eller tjänster som faktiskt är bra även om det är en säljare som förmedlar dom :wink:
[br]
[br]MVH
[br]
[br]R
[quote]Antar att ni inte ALLTID tycker att ni vunnit när ni sagt nej? Det finns produkter eller tjänster som faktiskt är bra även om det är en säljare som förmedlar dom[/quote]
[br]En viktig sak idag är ju att hitta målgruppen. Vi får alla hundratals mail varje dag som åker i papperskorgen, ett tiotal sms på mobilen varje vecka som inte tittas på och många irriterade användare.
[br]Din målgrupp, om du har bra täckning, ligger vid älvsbyn i norrbotten, i malmö och vissa delar av småland. Kan du visa bra täckning här på ett bra sätt får du kunder för gsm.
[br]När det sedan gäller "vanlig" analog telefon är det dags att satsa ordentligt på ip-telefoni. Men detta kräver lite mer startkapital. Vi är många nu som hellre betalar ett par hundringar om året(skype exempelvis) istället för 350:- per kvartal för telia soneras tjänster. Sätt ihop detta med en någorlunda trådlös bredbandstjänst och du kan göra pengar fem år framåt.