Senaste inläggen
Kontering av preliminärskattJag bokför kontoutdraget från Skatteverket. Vilket konto sätter jag den preliminära skatten som dras varje månad? 2518, betald preliminär skatt? |
|||
Kursavgift, kan man redovisa moms på konto 2641?
Hej! Det ligger en faktura framför mig, utbildningskursavgift av min kollega. Kan jag bokföra moms på konto 2641, debiterad ingående moms? Trodde att kuravgifter var momsfria, men så är inte fallet... |
|||
postförskott med bankgiroOm man ska skickar varor mot postförskott, måste man ha ett postgiro då när de ska hämta ut varorna och betala eller man kan ha bankgiro?? |
|||
Vart skickar jagVart skickar jag min skatte och moms anmälan är det till solna eller? |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Intresserad av en hemsida?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Säljer varor på Ebay
Jag har en enskild firma och har börjat sälja lite hobbyprodukter på Ebay.com. Jag är dock lite fundersam över vilka regler som gäller för mig som företagare? Kategori: Allmänt |
|||
En bra idé är inte alltid en bra idé
Sen är det inte alltid så att en bra affärsidé gör en automatiskt förmögen. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vilken kontoplan
Hej. |
|||
Vad krävs av mig för att bli återförsäljare?
Jag har några planer på försäljning av hemelektronik, vi pratar ingen stor omsättning här men iaf. Kategori: Allmänt |
|||
Fora premier
Hej |
|||
Nytt nätverk för Unga Entreprenörer startas i februari 2007Det pratas mycket om entreprenörskap just nu, både i tidningar, hos regeringen, och bland mina vänner. Men det finns för få nätverk i Sverige för unga entreprenörer som lämnat skolan. Därför bestämde jag mig för att starta, med hjälp av Stockholms Handelskammare, nätverket "Unga Entreprenörer". Första mötet kommer att hållas i Stockholms Handelskam... Kategori: Nyheter |
|||
Företaget i ett annat län?
Kan man regga sitt företag i ett annat län än det län man är folkbokförd i? Kategori: Allmänt |
|||
Beräkna skatter och avgifter
Hejsan. Registrerade mig här eftersom jag funderar på att starta eget och det här stället verkade vara rätt forum för att ställa en liten fråga. Vet inte om den redan ställts här, men jag hittade ingen sökfunktion för ert forum så jag stället den igen(?): |
|||
Kostnader innan start avdragsgilla?
Tjena! |
|||
Vänta på skatteverket?
Hej! |
|||
Skriva F-skatten till 0
Jag håller precis på att starta enskildfirma. Jag håller på med idrott på elitnivå och har tänkt att ta in sponsor- och prispengar i firman. Jag bedriver även annan vinstbringande verksamhet i liten skala. |
|||
Webbhotel?Hur startar man egentligen ett webbhotel? Kategori: Allmänt |
|||
Hur ta in privata inköp och hjäpmedel i företaget/bokföringe
Tjena ! :roll: |
|||