Senaste inläggen
Starta eget-bidrag... Hjälp!!!
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Underlag för bokföring av skattekonto
Vad ska jag använda som underlag/verifikation i bokföringen för när skattesumman dras från skattekontot (dvs. D:8910, K:1630)? |
|||
Hur bokföra provisionsförsäljning?
Hej. |
|||
Avdrag för förlust i nystartad verksamhetMin lilla enskilda firma som jag driver vid sidan om studierna gick första året med förlust varför jag planerar att utnyttja möjligheten till avdrag för förlust i nystartad verksamhet. Skattetekniskt skulle det vara en fördel för mig att bara göra avdrag för en del av förlusten i år och resterande del (plus eventuell förlust nästa år) i nästa dekla... |
|||
Skattedeklarera faktura från utlandet
Jag har fått en faktura från ett annat EU-land, utan moms. Men jag har förstått det som att jag ändå ska deklarera skatten till Skatteverket på skattedeklarationen. |
|||
Inventarier och kapital
Hej! Jag har tre frågor om bokföring. |
|||
Avdrag för utvecklingJag har eget bolag där jag har några få uppdrag. Samtidigt lägger jag ner mycket tid på att utveckla ett eget koncept – en applikation. Finns möjligheten att göra några avdrag för det? Mycket tid har förstås gått till eget lärande, som gjort att jag kan utveckla det så som jag vill. |
|||
Två korta frågor
Tjena! |
|||
Inredning för barn
Funderar på att öppna en affär med möbler och inredningsprylar för barn. Har hittat ett företag i Danmark som har intressanta saker. Efterfrågade en prislista men fick till svar att de arbetar enligt JIT-principen och enbart säljer större kvantiteter, minst en 20 fots container. Först när jag kan beställa en sådan kan jag få en prislista.
Kategori:
Affärsidéer
|
|||
Missad avskrivning?
Hej alla! |
|||
Regler vid distansköp under 300:-
Tja, titeln säger väl det mesta. |
|||
HJÄLP! Fakturanummer
Hej! |
|||
Hur skyddar jag mina offerter?
Finns det någon paragraf eller någonting jag kan skriva i mina anbud som skyddar idéerna i min offert från att spridas vidare till en konkurrent som prisar sig in hos kunden. |
|||
fler frågor
Hej igen, |
|||
Vad kan detta kosta?
Startade en enskild firma i Juli förra året. |
|||
Vad behöver redovisas?
Startade en enskild firma i Juli förra året. |
|||
Köp av mjukvarulicens från USA
Jag tänkte höra om någon vet vad som gäller med moms och tullavgifter, samt hur man bokför köp av mjukvarulicenser från USA. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Faktura utförande
Jag har en nystartad enskild firma där jag jobbar med installationer av olika slag. |
|||
marknadsundersöknings formulärjag har gjort klar min marknadsundersökning och vill lägga ut den på nätet så att folk kan ta del av den undersökningen men hittar inget script, undrar om ngn vet det finns en liknande sida där med färdig marknadsundersökning formulär där jag kan lägga min marknadsuundersökning asså helt gratis? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Köpa elektronik ifrån Asien, UF företag.
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||