Senaste inläggen
Lätta bokföringsfrågor, nystartat företag
Hej! |
|||
Återförsäljare / säljare
Vi är ett företag med inriktning på energistyrningar och smarta hem. Produkterna är användarvänliga och helt egenutvecklade i Uppsala. Produkterna uppfyller alla krav och är testade samt CE märkta. Företaget är medlemmar i El-kretsen samt naturvårdsverkets EE-register för producentansvar. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Jag tror jag dog
:-D :-D :-D :-D :-D :-D Kategori: Off Topic |
|||
Balans- och resultaträkning..
Har fått mig en deklarationskarl nu, men han vill att jag har med mig utskrifter med balans- och resultaträkning och sånt. Hur åstadkommer jag detta? 🙂 Jag använder SPCS Administration. |
|||
Hur bokför jag domän/webbhotell?
En nybörjarfråga. |
|||
Hur bokför jag reklamationer?
Har haft ca 10 st reklamationer på maskiner som vi bara har fått byta ut mot nya åt kunden eftersom dom gått sönder. Hur bokför jag dessa maskiner som gått åt till utbytena? Just nu ligger de på konto 1400 lager men hur bokför jag dom sen? Hoppas att nån förstår frågan. |
|||
Vem gör vadJag som tyckte att jobba med bokföringen är lika med att sitta vid ett begravningställe blev så småningom besatt av bokföringen. Nu har jag lärt mig den löpande bokföringen och jag sköter den också dock min revisor sköter bokslut och deklaration. Jag har ett AB och räkenskapsåret slutar nu den 30 april. Undrar hur kör jag den sista månaden? Ska jag... |
|||
Bokföring av moms utifrån SKV's kontoutdrag
Hej Bokföringsälskare! |
|||
Vilket konto
Har precis köpt ett förråd (kostade 11 000,00) som är avsed att tjäna min verksamhet. Förrådet ser ut som en lilla vila. Nu måste jag se till att den monteras men det jag inte vet är vilket konto passar bäst för förrådet. Vad säger ni? Jag själv tänkte debitera konto 1210 Maskiner och andra tekniska anläggningar. |
|||
Feedback på simpelt bokslut (Firma)
Hej! |
|||
Periodiseringsfond-egen firma
egen firma |
|||
Hur bokför jag en kundkredit?
Hej, |
|||
Konto för bokföring av Rådgivningtjänst (via Internet)
Har någon tips på vilket konto man kan använda ? |
|||
Privat bankkonto i annat land
Hej, |
|||
Kvittning och ansvarsbegränsning i licensavtalSitter och försöker bygga ihop ett så allomfattande licensavtal som möjligt. I januari gick jag igenom vad som behöver finnas i ett licensavtal med en jurist och tyckte att jag hade allt klart för mig, men sen gick månaderna och nu minns jag inte längre vad två av punkterna handlade om. Om någon kunde sammanfatta vad dessa två begrepp på några rade... |
|||
Kvantitetsrabatter till återförsäljare. Standarder?
Finns det några standarder eller riktlinjer för vilka kvantitetsrabatter man ska ge som producerande företag till återförsäljare? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
EF. fördelning av resultat, samägt bolag.
Hej. |
|||
Bokföra pengar tillbaka
Hej köpte för ett tag sedan en mjukvara för ca 3000 + moms. Det var ett specialerbjudande så man kunde skicka in en kupong och få 500 kr tillbaka, vilket jag gjorde. De pengarna har nu utbetalts och jag undrar hur jag skall bokföra det. |
|||
avskrivning - skrivare, programvara
Jag kommer snart att köpa en dator, skrivare och programvara till mitt företag (enskild firma). |
|||
Frågor ang bokföring/eget kapital
Hej! |
|||