Senaste inläggen
momskontot
har på momsredovisningskontot ett belopp som ska återbetalas från skm 1335 kr, men nu har de tagit nån slags kostnadsränta så utbetalt belopp blir 1331 kr. |
|||
Hjälp mig tyda Japanska/Kinesiska!?
Jag behöver hjälp med att läsa igenom försäljningsvillkoren på en hemsida med kinesiska eller japanska tecken (vet inte vilket språk). Kategori: Allmänt |
|||
spcs-skatt företag
Hej |
|||
fakturera resekostnadom jag utför uppdrag åt kund och kunden betalar resan, alltså jag lägger ut för resan och lägger in den i fakturan som jag sedan skickar. Hur blir detta då? Jag fick höra att jag ska dra av momsen i mitt företag när jag köper resan, ska jag fakturera utan moms då eller ska jag ta hela beloppet? Om jag tar hela blir ju fel... Nån som kan förklara hu... |
|||
Behöver bokföringshjälp ang. eget kapital (handelsbolag)
Hej. |
|||
Behöver bokföringshjälp ang. eget kapital (handelsbolag)
Hej. |
|||
Import, stannar mina varor i tullen?
Hej!
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Momsfri försäljning?Var tusan ska jag föra in försäljning av utbildning som är momsbefriad i den nya skattedeklarationen? |
|||
Söker Tillverkare eller Grossister
Tjenixen.. jag funderar på att starta ett entreprenad företag och jag e väldigt ny inom området att starta eget. men jag undrar hur bästa sättet att hitta billiga tillverkare eller grossister för papperskorgar (utomhus) har kollat google men får bara ett bra företag. Kategori: Inköp |
|||
Fel reklamskatt
Hej |
|||
Inköp av whisky till företagetHej jag har ett företag som ibland håller whiskyprovningar. Kan jag som egen företagare köpa in whisky och ha på provningar eller måste de jag håller provning för själv stå för whiskyn och jag kommer bara dit och pratar om den? Kategori: Allmänt |
|||
MOMS PÅ KUNDFORDRAN
Hjälper min dotter med bokföring i hennes enskilda firma. Vid årsskiftet fanns kundfordringar som vi bokförde enl nedan |
|||
MOMS PÅ KUNDFORDRAN
Hjälper min dotter med bokföring i hennes enskilda firma. Vid årsskiftet fanns kundfordringar som vi bokförde enl nedan |
|||
Bokslut
Hej |
|||
Erbjuda kunder kredit
Som rubriken lyder, jag vill erbjuda mina kunder att handla på kredit och Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
ArvodeUndrar vad som är rimligt att ta betalt för att sköta redovisningen åt ett företag? Själv har jag ingen koll på redovisningsbyråernas prissättning |
|||
Är min bokföring rätt?
Mina verifikationer hittils ser ut såhär: |
|||
Är min bokföring rätt?
Mina verifikationer hittils ser ut såhär: |
|||
BorttagenBorttagen Dubblett.. |
|||
Bokföring kostnads ersättning
Hej, hur bokför jag en kostnads ersättning? Debet på kostnads konton men kredit på vilket balans konto? Jag kommer betala ut denna ersättning på nästa lön. |
|||