Senaste inläggen
Inspirationskväll om entreprenörskap den 3 maj !
Studentnätverket Excitera Enterprise Forum inbjuder återigen alla studenter och entreprenörer till en inspirationskväll om entreprenörskap på Berns i Stockholm den 3 maj med start kl. 18:00. Kategori: Off Topic |
|||
deklarera för nybörjare
Hejsan, jag startade mitt företag i december, sedan blev jag ganska snart anställd av min största kund. Nu ska jag deklarera för första gången. Jag har bara skickat ut 4 fakturor, det är inte alltså mkt bokföring att tala om. |
|||
Nedsättning av egenavgifter
Tjena |
|||
Deklaration
Hej |
|||
Retroaktiv lön
Mitt AB har precis registrerats som arbetsgivare. Jag skulle vilja ta ut lön denna månad, men även lön för jan-mars. |
|||
SemesterlönMåste man krångla med semesterlön överhuvudtaget om man är den enda anställde i sitt eget AB? |
|||
Får ej upp besöksantalet - Vad göra ??
Hejsan ! Kategori: Feedback |
|||
Vad gäller med företagslån och moms.
--Hur gör jag en så optimal affär som möjligt--
Kategori:
Inköp
|
|||
Skatteferia förmåner som egen näringsidkare
Hej! |
|||
Starta företag som nybörjare
Jag är 18, tar snart studenten och är väldigt osäker på vad jag skulle vilja göra i framtiden. Idag fick jag dock en idé - att starta ett företag, en butik med kläder, smycken och annat, en lite allt-i-allo-butik med roliga attiraljer. Jag gör själv egna smycken och skulle då dessutom sälja mitt eget märke. Kategori: Affärsidéer |
|||
Avtals gällande eller nytt avtal iom fakturaJag har ett underkonsultsavtal med en firma. Under våren har jag fakturerat mina timmar till firman och skulle enligt fakturorna fått betalt i mitten av april. När det nu inte skett kontaktade jag firman och deras svar var att de i sin tur inte fått betalt på deras fakturor och att jag därför får vänta på mina pengar tills de fått betalt. Olyckligt... |
|||
Typ Jamba
alla vet ju va jamba e?? och jag undrar om någon vet hur man startar en sådan sida?? finns det någon som erbjuder sådana tjänster?? och var man får tag i bilderna och musiken och allat idéer?? skulle uppskatta svar? web adresser tack. Kategori: Affärsidéer |
|||
Gällande uppskov av deklaration till sista juni
Som rubriken lyder. |
|||
Vilken företagsform är att föredra?Står i begrepp att starta egen liten firma enbart på deltid, har ordinarie fast heltidsjobb kvar. Kan ha maken med som passiv delägare. Är det kommanditbolag som då gäller? Vill absolut inte ha personnummer som organisationsnummer så då är väl enskild firma helt uteslutet, annars torde väl det vara det enklaste. |
|||
Vilken är orkestern?
Jag har hittat kanske världens bästa låt! :grin: Kategori: Off Topic |
|||
Avskrivning kamera
Hej! |
|||
Måste ju ta ut emballaget också..
Attans, kom på en sak jag glömt! |
|||
Bokföra import bla.
Hej |
|||
Bidrag om man har skuld hos Kronofogden?
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
TV på köpet
Hejsan! |
|||