Hej!
Jag har sedan en tid blivit "pensionerad" deltid (75%) och uppehåller en tidsbegränsad anställning på 25%. Jag har med tiden insett att det är kört för min del att via rehabilitering etc komma tillbaks till det gamla, och kanske kommer jag att sjukskrivas även på de 25% innan kontraktet löpt ut. Sorgligt, men jag klarar d...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Hm, var hos min deklarationskarl för några dagar sedan, fick då även instruktioner om hur jag skulle nollställa momskonton o.s.v.
För nollställningen av momskontona fick jag instruktioner att göra exakt såhär:
2611 d 2099,30 kr
2650 d 252,21 kr
2641 k 549,09 kr
2645 k 1298,00 k...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej
Jag och en kollega arbetade tillsammans med ett webbprojekt och bestämde oss för att jag ensam var den som fakturerade kunden så fick han fakturera mig. Problemet är bara att jag inte vet hur det ska bokföras.
Någon som kan tipsa? Använder BAS2005. Är rätt novis på bokföring, men jag får för mig att jag...
Kategori:
|
|
Hej
Jag och en kollega arbetade tillsammans med ett webbprojekt och bestämde oss för att jag ensam var den som fakturerade kunden så fick han fakturera mig. Problemet är bara att jag inte vet hur det ska bokföras.
Någon som kan tipsa? Använder BAS2005. Är rätt novis på bokföring, men jag får för mig att jag...
Kategori:
|
|
Hej!
Har bara en liten undran, ni som driver webbutiker hur många besökare per dag har ni?
Jag förstår naturligtvis att detta varierar otroligt, men jag blev lite nyfiken. Så alla ni med butiker, kom med en siffra.
mvh Jessica
Kategori:
E-handel
|
|
Hej, jag är ny här o hoppas få lite tips av er :roll:
Kan ni tipsa mig någon rådgivare som kan hjälpa mig med speltillståndet?? :?
Kategori:
|
|
Hej Alla
Har skrivt om detta tidigare, men jag hamnade nog i fel kategori. Det går säkert bättre här.
Jag har en liten enskild firma som IT-konsult. Fortfarande i uppstartskede, men en idé börjar ta form om att sälja via en webbutik.
Eftersom det inte går att konkurera med Dustin måste jag hitta en nich där...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej,
Om jag specialbeställer en vara till en kund.
Är jag då tvungen att ge ångerrätt på den? Min tanke är att jag tydligt upplyser om att det är just en specialbeställning och därför ingen ångerrätt men självklart garanti.
Leverantören tar inte tillbaka den och inköpskostnaden är stor jämfört med vinsten.<...
Kategori:
|
|
Söker personer som är intressanta att lyssna på. Vi gör smarta pratprogram (se www.mepodium.com) som man laddar ner till sin dator och lyssnar på i sin mp3-spelare.
Vet du någon person som kan inspirera, glädja, ge nya perspektiv ..eller varför inte uppröra..?
Skriv gärna ett svar här.
<...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hejsan,
Jag och min fru har precis startat en enskild firma, men detta är vi sidan om av våran vanliga jobb. Jag har betydlig högre inkomst än min fru och vi gärna få upp hennes SGI för att vi planera ett ha en till barn. Vi fundera om vi måste ta ut "lön" från företaget i lika delar, eller kan hon ta ut mera än jag. Vi ha geme...
Kategori:
|
|
Hur fungerar igentligen ordningen när man bokför momsen?
I mitt fall har jag vid månadens slut fått fram att jag har en momsfordran på Skatteverket.
1. Jag debiterar då konto 1650 (fordran moms)
2. Sedan har jag uppfattat det som att man överför fordran till skattekontot, d v s i dett...
Kategori:
|
|
Hej alla företagare
Har ett nystartat företag (EF) som IT-tekniker & konsult. Jag har funderingar på att utvidga med försäljning av baskomponenter som batterier, möss, tangentbord, hårddiskar m.m.
Söker därför grosister/återförsäljare som skulle kunna vara intresserade av ett samarbete.
Självklart...
Kategori:
Allmänt
|
|
Lite märklig förfrågan det här, men nån kanske har några uppslag.
2005 fanns det drygt 800 radiostationer och 475 miljoner radiolyssnare på internet. Det jag är på jakt efter är aktuell statistik eftersom jag misstänker att den siffran ökat markant. Källan jag använde (Ifpi) har inga uppdaterade siffror. Jag har googlat och sök...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej
Jag tänkte sälja en digital produkt över Internet. Jag tänkte ta 100 kr ex moms för produktet. Hur fungerar det med moms inom/utom EU:
-När ska jag lägga på moms på priset
- vilken momssats ska jag använda för respektive land
- var ska jag skicka momspengarna (om jag ska lägga på utländskt land...
Kategori:
|
|
Hej
Jag har letat som en tok efter en diff på 500kr på 1930. Men icke sa nicke så fattar jag inte vart felet är.
Hjälp mej :-
Kategori:
|
|
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av någon verksamhet där man sålt produkter där man varit beroende av särskilda ställ. Till exempel nyckelringar, klockor, solglasögon eller liknande.
Det jag är mest nyfiken över är huruvida leverentören/tillverkaren av produkterna förser butikerna med dessa ställ eller vad man brukar komm...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Vad betyder det? Någon som vet?
Yahoo har ju inte haft det vassaste verktyget för sponsrade länkar innan. Kan detta vara bättre?
Förstår inte varför de inte satsar och kör liknande "Google Adsense", det finns i USA men inte här.
Kategori:
E-handel
|
|
Hej!
Hur gör man lättast vid handel inom EU? Enklast för våra kunder vore givetvis att specifiera priser/fakturera i EURO men hur fungerar detta med bokföring?
Om vi ex har en vara som vi vill ta 300SEK för, kan vi sätta ut ett pris på 32EUR på vår hemsida (med dagens kurs är 300SEK ca 32.6EUR) och sedan bokföra event...
Kategori:
|
|
När ska jag första gången deklarera med "omvänd skattskyldighet".
Är det bara jag som tycker att det är lite snurrigt..
Kategori:
|
|
Hej på er!
Jag driver en tecknarstudio med fyra medlemmar. Nyligen startade jag en enskild firma för att kunna fakturera åt mig och de andra medlemmarna för de illustrationsjobb vi gör. Tanken är att vi är ganska oberoende av varandra, att studion bara fungerar som någon sorts faktureringsmaskin.
Nu har en...
Kategori:
|
|