sökord...

4
Hej.
Någon som kan säga hur jag får Google  m.fl att hitta min sida www.njorun.be. Har gjort den med one.com's web-creator och gissar att jag borde ändra någonstans i html koden på index-sidan ?? Snälla hjälp mig den som kan.

Brittinger
1616
4
Det finns flera sätt.[br][br]Det ena är att köpa sig plats på google eller rapportera sin sida dit att den existerar. Det senare kan ta lite tid.[br][br]Det andra är att gå in i koden på indexsidan och arbeta med metataggarna och tilldelar sökord. Detta kan också ta lite tid innan google hittar men den hittar på de sökord du tilldelar metataggarna.[br][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
758
1
[quote author=freya link=topic=2359.msg8846#msg8846 date=1178911030][br]Hej.[br]Någon som kan säga hur jag får Google  m.fl att hitta min sida www.njorun.be. Har gjort den med one.com's web-creator och gissar att jag borde ändra någonstans i html koden på index-sidan ?? Snälla hjälp mig den som kan.[br][br]Brittinger[br][/quote][br][br]Om du vill att Google ska hitta din sida och idexera dess, så kan du börja med att döpa om sidorna.[br]page1, page2, page3 osv är inga bra sidnamn och absolut inte relevant med sidans innehåll.[br]Sidans namn ska alltså vara relevant med innehållet på sidan.[br]Handlar exempelvis sidan 2 om kattsjukdomar, så ska också sidan heta kattsjukdomar osv.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
46
[quote author=Mojo link=topic=2359.msg8847#msg8847 date=1178913204][br]Det andra är att gå in i koden på indexsidan och arbeta med metataggarna och tilldelar sökord. Detta kan också ta lite tid innan google hittar men den hittar på de sökord du tilldelar metataggarna.[br][/quote][br][br]Nja, jag håller inte riktigt med. Det skadar inte att fylla i relevanta metatags, men Googlebot bryr sig inte alls om dem.
822
48
Hej![br][br]Mitt tips till dig är att skriva på olika forum ( t ex den länken du la in i denna tråden gör att Google snabbare hittar din sajt)[br][br]Köp Google adwords på de ord du vill synas på. Kostar säkert inte många kronor/månad för din sajt.[br][br]När det gäller "taggar" så är [b]titeln[/b] viktig (den som syns uppe i vänstra hörnet, "sökord..." i detta fallet.). Lägg dit t ex "Glasgravyr" om du vill få träffar på det. Döp även url:en till samma namn, som Stefan nämnde.[br][br]Mvh Patrik
1616
4
[quote author=Kristofer link=topic=2359.msg8853#msg8853 date=1178989557][br]Nja, jag håller inte riktigt med. Det skadar inte att fylla i relevanta metatags, men Googlebot bryr sig inte alls om dem.[br][/quote][br][br]Det är bra att ha med metataggarna. Finns inga ursäkter för detta. Man styr även med metataggarna vilken info som google ska visa om sidan.[br][br]Patriks och Stefans sätt är också mycket bra. Vill minnas att google Adwords är en tjänst där du själv definierar priset i förhållandet till antal träffar. Det står mer om det på googles egna sida.[br][br]Jag ska själv arbeta mer med detta och annan sökoptimering för vår egna sida [url=http://www.uddatorp.se]www.uddatorp.se[/url] men det är ett långsiktigt arbete då de flesta jobb som vi får in rörande illustration och grafisk design kommer på rekommendationer som är än starkare än spontansökningar på nätet.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
4
Försökt ändra både filnamn och url'en, det gick inte så bra, fick bara fel 404 som resultat. Vet inte vad jag gjorde för fel, kanske bara stressad just nu. Fast det kanske inte går att bara ändra i fillistan?
758
1
Förmodligen så går det inte att ändra  :vissla[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1616
4
Det ska gå![br][br]Koden går vanligtvis oavsett redigeringsprogram vanligtvis att öppna i ett så enkelt program som anteckningar/notepad vilket kan tas för ett billigt alternativ till att redigera programkod (För stora filtyper med mycket kod finns avancerade Notepad++). Där kan du justera allt om du har lite förkunskaper eller stor portion tur.  :P[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br][br][br]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.