När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Startade en sida med skjortor för en tid sedan som heter www.glanzit.se. Sidan utvecklade sig till en "reashop" till en markbutik i Stockholm. Nu behöver jag ett nytt namn till e-handel sidan. Butiken heter Hans Allde och säljer exklusiva kläder.
Jag har spanat lite på Reashopen & reashop men är inte säker plus att .se & .com domänerna redan var upptagna. Grrrrr
Är väldigt tacksam för svar!
Skicka gärna positiva och negativa svar om själva e-butiken.
[quote]Jag har spanat lite på Reashopen & reashop men är inte säker [/quote][br]Vad är fel med Hans_Allde.se ? Du kan ordna ett bra varumärke genom att ha namnet både i domän och title-taggen. För mig verkar det som om title-taggen och domännamnet är två helt olika saker och därför inte får höga besöksantal.[br][br][quote]Skicka gärna positiva och negativa svar om själva e-butiken.[/quote][br]Snygga bilder men varför stänga in dem i frames. Här känns det lite som om du stänger ute kunden. Jag skulle nog hellre välja att visa bilder och text öppet så att besökaren slipper scrolla både vertikalt och horisontalt.
Tycker också att domänen skall anknyta till Hans Allde.. En liten Göteborgsfyndighet som dyker upp i mitt huvud är Hans Alldes bakficka (efter "bakficka" hos finare restaurangen där man kan äta lite billigare än i huvudrestaungen). Reashop känns lite slitet.[br][br]Men anledningen till att jag skriver - håller med tidigare skribent om att det är mycket scrollande på sidan. Jag gillar att ni sorterar skjortorna efter storlek - då slipper man först leta skjorta och sedan inse att den ändå inte finns i rätt storlek. Tyvärr är bilderna lite solkiga tycker jag - först är de för små, och förstorar man upp dem så blir de rätt suddiga.[br][br]När man handlar kläder på nätet så har man ingen aning om passformen, eller tygets kvalitet. Det får man inte heller veta något om av de bilder ni visar på ihopvikta skjortor. Om möjligt, försök ta bilder på skjortorna på en modell eller åtminstone en docka - och ta ännu hellre en närbild av tyget så att man ser färger, mönster och eventuell struktur tydligt.[br][br]En annan tanke som slog mig, men som mest är en iakttagelse: De flesta nätbutiker brukar ju ha sina reor i en riktig butik, eftersom distansavtalslagen medger ångerrätt i 14 dagar (och det vill man inte ge på reavaror) - här är det tvärtom - ni har alltså rea med ångerrätt. Efter moget övervägande kanske det är något att trycka på? (Eller så är det det inte, eftersom man inte vill uppmuntra folk att lämna igen varorna ;)).
Jag tycker att HAClothes.se eller com skulle passa bra.[br]Kanske dom 3 första bokstäverna HAC.se eller com.[br][br]Ett annat förslag är hafrontwear.se eller ha-frontwear.se[br][br]Lycka till med namnet.[br]
hashop.se är rätt kul om man har Ha-begär. :vissla[br]Dvs kan lätt tolkas fel vid snabbläsning.[br]Även HAC utläses Hack vilket kanske inte är så passande i datasammanhang. :nono[br][br]Fanns för några år sedan ett "företag" som annonserade ut datorer 'skit-'billigt i en stor svensk dagstidning. De kallades www.blew.se (passande namn för den som kan sin engelska) samma person stod för ytterliggare två andra webbsidor. namnet blew var roligast. www.blew.se sysslade med ren lurendrejeri. Inte ens annonserna i dagstidningen blev betalda. Företaget fanns helt enkelt inte. Går att goggla fram mer info om detta. :giggle[br][br]Slog mig just att jag undrar varför man säger frontwear, säger man backwear med?[br]
Må väl!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.