Newsdesk?

205
1
Är det någon här som har eller känner någon med erfarnheter från tjänsten Newsdesk http://www.newsdesk.se? Låter ju bra och allt så, men bryr sig journalister om detta medium och blir det några artiklar i tidningar av det?
190
Om det är bra nyheter så bryr sig journalisterna, men Newsdesk gör väl mest ett "skitgöra" - dvs håller koll på epostadresserna till media så man själv slipper. Åtminstone min bild av tjänsten..
205
1
Har du någon erfarenhet av Newsdesk (ge isf gärna lite mer info om det specifika fallet) eller var det mer en känsla du förmedlade?  :)[br]Jag kan nämligen tänka mig att det är en vettig tjänst, men en grundsten är då att journalister faktiskt använder den för att få uppslag till artiklar. Skulle vara intressant att höra om ett konkret exempel.
1616
6
Du har 5000 journalister att fråga hur bra det är;  ;-) i alla fall enligt deras webbsida.  :P[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
190
Jag har inte använt Newsdesk, nej - om det är det du undrar. Men jag har arbetat väldigt mycket med presskommunikation  - och där stött på företag som Newsdesk och andra nyhetsbyråer.[br][br]Newsdesk är ingen PR-byrå, de hjälper dig inte att nå fram med nyheten till journalister. Vad de gör är att de samlar ihop pressmeddelanden och vidarebefodrar till journalister som är prenumeranter - snyggt förpackat och de ser till att det är rätt email-adress till redaktionen. Ett jäkla skitgöra när man sitter som pressekreterare - men inte det avgörande för att journalisten skall skriva om nyheten.[br][br]Således - journalisterna bryr sig om vad som står på Newsdesk om det är en "bra nyhet" att skriva om, men de skriver inte om saker bara för att det står på Newsdesk. Men journalisterna bryr sig om vad du skriver i ett email till redaktionen eller säger i ett telefonsamtal till journalisten också, om det är en "bra nyhet".[br][br]Vill du att journalisterna skall bry sig och skriva artiklar i tidningen om dig är det inte en nyhetsbevakningstjänst utan en PR-konsult du skall kontakta.
205
1
Tack för inlägget Wooster. Jag kommer antagligen att prova på tjänsten som komplement till mitt övriga reklamande.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.