Snabbt svar:
Menyn och sidan är lite hoppig när man klickar runt i menyn.
Förstabilden är lite suddig. Komma tillbaka till startsidan verkar omöjligt.
Typografin för
"ventilations
rensarna i
stockholm"
är lite tokigt irreguljär och gör det svårt att tyda om texten är korrekt kernad. Att den på startsidan syns i stort format samt litet format gör det till overkill. Framför allt så ser den lilla 'loggan' nere till höger lite otydlig ut särskilt på sista bokstaven "m" som snarare ser ut som "rn" på min skärm. Men det kan bero sig på min höga upplösning. Förlåt at tjag kommenterar logotypen men särskrivningen på ventilations (ny rad) rensarna är inte särdeles snyggt. Nertill har ni ingen särskrivning "VentilationsRensarna" Men det är en fråga om smaksak och lättläst samt profil. Ber om ursäkt för det men då ni önskar respons anser jag det vara bättre att vara uppriktig och rekommendera till att vara konsekventa.
Menyn känns inte riktigt tydlig som meny. Rekommendationer är att ta bort underlinjer och låta menytexterna vara vita helt igenom. Annars är chansen stor att man uppfattar alla gröna texter som klickbara på sidan.
Mycket bra framträdande färgval!
För lite bilder som för besökaren snabbare kopplar/bidrar till verksamhetens inriktning.
Space blaffan "Viktigt att tänka på för dig som bor i villa" är texten för mig nästan fullkomligt omöjlig att läsa när det är ljus text, mörkgrön hade vart bättre. Typografin i den stämmer inte med sidans övriga typografi. Blaffan är dessutom taggig i kanterna vilket får mig som designer att uppfatta bilden som felaktigt placerad i antalet pixlar i källkoden. Verkar som samtliga små bilder är taggiga? Om i så fall skala ned dem till den storlek de ska vara på webbsidan så blir det korrekt.
Restaurang
Se texten:
"Nu erbjuder vi en rensning av erat ventilationssystem, rengöring av era
ventilationsventiler. Samt att vi mäter hur erat luftflöde är idag. Om inte de uppmätta
luftvärderna är de bästa till er restaurang så kan vi
lösa det åt er."
Min direkta fråga är om det är ett tillfälligt erbjudande? Annars tror jag korrekt formulering borde vara "Vi erbjuder rensning ..."
Miljöpolicy
Se:
"Vilket gör att de riktigt stora företagen runt om i värden som är beroende av utsläppsrätter kommer att till slut att tvingar bygga resurssnålare och mer miljövänligteknik."
Formuleringsfel? Kanske rätt formulering borde vara:
" utsläppsrätter till slut kommer att tvingas bygga resurssnålare och mer miljövänlig teknik" Observera även den sista särskrivningen av "miljövänlig teknik".
Kanske missar jag mer gällande korrektur men jag har ju bara skummat igenom sidan.
Storleken på typsnittet under kontakt är större än på övriga sidor och bryter det konsekventa grafiska mönstret. Gör www-adressen till en klickbar url genom ex:
www.ventilationsrensarna.seBlir lite märkligt med dubbla telefonnr dels i kontaktuppgifterna samt längst ned på sidan. Ser ingen snabb enkel lösning på det. Kanske någon annan kan ge en hint om förbättring där.
Hoppas du tar detta för vad det är... en tanke till förbättring. Men observera det är redan mycket bra bara genom konsekvent och profilerande färgval samt enkla lättbegripliga symboler/illustrationer. Därmed sagt att du inte behöver be om ursäkt.
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson
Uddatorp AB