Dela ut reklamblad på mässan?

3
Hej alla Företagare,

finns det någon med erfarenhet av reklamblad utdelning på branschmässor?

Det som jag tänker på är hur fixar man tillstånd för det med mässarragörerna? Ska man fråga de i överhuvudtaget eller bara åka dit och dela ut det.  :-\

Vad tror ni?

Tacksam för alla svar/förslag!
MirzaZ
1165
Är du inte utställare, men vill stå utanför en mässa och dela ut flygblad? Det tror jag ingen mässarrangör går med på, utan risken är att de kör bort dig.[br][br]Är du utställare är det lätt att fråga arrangörerna. [br][br]Resultatet tror jag beror en del på vad det är du erbjuder, men jämför ditt flygblad med att se saker i montrar, prata med kunniga företrädare och kunna se om jämföra liknande saker inne på mässan. Ditt flygblad väger väldigt lätt i den jämförelsen.
2360
37
Det är bättre att vara en liten utsällare och därifrån få intresserade för just din produkt. å en mässa ser man inte en massa andra blad så det är bortkastad tid. Däremot kan det vara bra att vara minst 2 på mässan annars är det risk att ingen har tid för den riktiga spekulanten. Glöm inte att ha tillräckligt med visitkort samt ta även emot sådan om du eller kunden inte hinner prata just då.  Tänk på att han har en hel dag kanske att gå.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
12
Det går att hyra litet monter dvs. ett hörn där du får plats med ett bord  :D [br]Då får du dela ut flygblad osv.....

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.