Jag är en 20 årig kille som som suttit på denna idé väldigt länge men som jag helt plötsligt la på is. Varför det blev så var för att jag fastnade, visste inte vars jag skulle få hjälp och om idéen ens var bra nog. Jag kände att jag behövde en affärspartner... någon som ville dela min vision och hade kunskaper inom detta område.
Efter ett tag så hittade en kille som verkligen ville dela min vision och tyckte det var en bra idé, men sen hände det ännu en gång, allt stannade av och nu står jag där jag står.
Jag är less och omotiverad för tillfället, men det börjar tända till redan nu då jag skriver detta. Hur som helst tänker jag dela med mig av idéen och se vad ni tycker!
Så vad är idéen?
"Deddi är ett företag som kommer att erbjuda en support tjänst på nätet, men en annorlunda support tjänst där kunden/besökaren som behöver hjälp kan sätta en summa belöning han tycker är värd att ge någon för att få en mera hängiven hjälp.
Vem är då personen som ska hjälpa besökaren med ett problem eller fråga? Det kan vara vem som helst på hemsidan som redan är en registrerad medlem. Med andra ord så är det tänkt att skapas ett nätverk av kompetens i olika områden med personer som är villiga att hjälpa andra personer med vardagsproblem eller dylikt för en summa belöning."
"Exempel på hur Deddi fungerar; Olof, 42 år gammal, har nyligen köpt en ny dator. Eftersom datorn är ny måste Olof installera drivrutiner till sitt grafikkort. Olof sätter in skivan med tillhörande drivrutiner och får ett felmeddelande. Han är väldigt förvånad och undrar vad som kan vara fel, men eftersom han inte har några data kunskaper kan han inte lösa det på egen hand.
Olof bestämmer sig för att klicka sig in på Deddi.se och ”postar” sitt problem på den digitala anslagstavlan. Olof tänker ge 30 kr i belöning till ”den som snabbt kan hjälpa mig med drivrutinerna”.
Olof får redan efter 5 minuter ett meddelande av Alexander som är medlem sedan tidigare och är redo att hjälpa Olof med drivrutinerna. Olof får den hjälp han behöver och skickar sedan ett sms till Deddi.com där han betalar 30 kr i belöning till Alexander ”som tack för den snabba hjälpen.”
Jag skrev ihop detta ganska snabbt, så det kan vara felstavningar osv. Om ni inte fattar någonting så fråga mig. Jag har ganska mycket förarbete gjort och svar på väldigt många frågor angående detta som skulle kunna dyka upp.
Hur som helst, vad säger ni? Dålig idé? Ge mig en kommentar!
Sen är det någon som känner att detta verkar vara en kul grej och skulle vilja dela visionen med mig, så skriv ett PM och kontakta mig!
/Mvh Emil J