När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Om du, kille 15-45, som vi antager är intresserad av street- och casualkategorin, vad skulle du önska finnas i en butik som riktar sig till dig i denna målgrupp?
Vad skulle göra att du som konsument skulle vilja lägga dina pengar i den här typen av butik?
Sortiment, produkter, märken, butikens profil/image? Vad tror du är den största konkurrensfördelen?
Jag skall börja med att erkänna att jag inte riktigt har koll på definitionerna av "street" och "casual" i detta sammanhang, men anar att min stil med jeans, T-shirt och gympadojjor kvalar rätt så bra in där.[br][br]Det jag brukar sakna om jag ser något klädesplagg jag vill ha så är det stora storlekar. Svenskarnas medelvikt ökar från år till år, och jag tror man säljer fler 4XL än S till män.[br][br]Sedan kommer man ju till de manliga accessoarerna. Har man en gång haft en riktig Victorinox Swiss Army Knife så vill man aldrig mer se åt en billig asiatisk kopia. Och den man som en gång haft en riktig Maglite kommer aldrig mer köpa en ficklampa på ÖB för 19:90. Samtidigt tror jag inte att det får bli mer exklusivt än så, för då kommer man mer in på kostymnissestilen. [br][br]Jag får "klåda" om jag är inne i en butik mer än 5-10 minuter. Det måste gå att hitta vad man skall ha, betala och komma ut på den tiden. [br][br]I övrigt så får du väl studera män, och se vad det är de använder i sin vardag. Män lagar gärna mat, och då gärna något komplicerat. Män bakar däremot inte. Män sätter upp vävstolar till sina fruar, men de väver inte själva etc etc etc.
Riktigt informativt svar med flera infallsvinklar jag inte tänkt på. Utan att gå in i detalj för mycket så tänker vi lite i samma banor iaf. Tack för hjälpen och keep on posting..
Jag skulle vilja påstå att den geografiska placeringen av butiken spelar väldigt stor roll för vilket typ av innehåll den ska ha. Sen misstänker jag att du har en "medveten" målgrupp? Försök skapa en personlig service, men utan att det är en person som hänger efter och frågar.
Geografisk placering är i stort sett klar och innehållet kretsar kring streetprodukter, samt produkter som vänder sig lite mer åt (nåja, medvetna) killar/män vilka givetvis är intresserade av street, ålder ca 15-45.[br][br]Jag håller med till fullo ang. den personliga servicen Digout, man får känna av kunden helt enkelt. Alla kunder är ju trots allt olika..varför varför!!? :D[br][br]Digout, om du är intresserad av kategorin - vad skulle du vilja se i en sådan butik, bas och schyssta grejer som kanske hade varit över förväntan? Vad, i sortiment/produktväg hade fått dig att gilla butiken/ bli en återkommande kund? Tack för engagemanget![br][br]
När jag pratade om geografisk placering syftade jag på stad - Stockholm eller Tomelilla?[br][br]Nischade butiker är alltid rolig! De känns trovärdigt och att intresset för kläder finns, från ägarens håll alltså.[br][br]Du har ju massa olika alternativ. Klassiska märken, i den övre prisklassen, är ju S.I, Baracuta, R. Lauren, Hackett, Aquascutum och Belstaff.[br]I övrigt finns ju Adidas, Mackintosh, C.P Company och One true Saxon.[br][br]Men som jag sa innan, det beror på butikens geografiska placering. Hur ser marknaden ut för denna typ av butiker där du ska starta?
Jobbar på att förverkliga drömmar.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.