Senaste inläggen
revisorsarvode
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Bokföring av artistutbildning?
Hej! |
|||
Hjälp att välja rätt/bra företagsform, 2 personer ca 400 000kr invest.
HejHej! |
|||
många frågor
1. om jag fått bonus till företaget,vilket konton bokförs det på?(bonusen) |
|||
avdrag
hejsan! |
|||
Få en lika snygg profilbild som jag :o)
Kolla in http://yearbookyourself.com/ Kategori: Off Topic |
|||
inköp innan företagsstart AB
Jag skulle vilja köpa in lite saker innan företagsstart som bl.a ekonomisystem, registrera webdomän/hotell och lite sådana saker som behövs för att komma igång. Kategori: Inköp |
|||
starta vs köpa befintligt AB
Hej Kategori: Allmänt |
|||
apportegendom i AB
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kassaregister och bokföringslag
I samband med resonemang om inköp av kassaregister ställer jag mig följande fråga: |
|||
Ny bil - gamla i inbyte
Hej! |
|||
Bokföring av moms på inköp av vara från annat EG-land?
Har gjort ett köp av en tjänst från ett dansk företag. Momsen ska vara på 25% men jag är osäker på hur jag bokför den eftersom den inte finns med på fakturan och att jag då inte betalt den. Någonstans måste jag ju bokföra denna moms men var? |
|||
baskonton
Hej! |
|||
BidragsgivareHej! Mitt namn är Martin Behrendt och jag är en av fem medlemmar i ett nystartat ungdomsföretag. Vår produkt är ergonomiskt utformad i samråd med en utbildad ergonom och kiropraktor. Produkten kommer att underlätta vardagslivet för personer med t.ex. reumatism och nedsatt styrka i händer. Men produkten kommer även hjälpa personer med normal styrka.... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Byte av förtagsnamn, förslag tack!
Vi har nu tänkt till och vill byta företagsnamn (Sportelektronik), gärna ett som fungerar både på svenska och engelska, då vårt nuvarande inte säger mycket om vad vi sysslar med. Men vi har kört fast! Kategori: Feedback |
|||
Faktureringsmetoden, förskottsbetalning av lev faktura
Hej, |
|||
Hur funkar försäljning över nätet? För ett företag?Jag undrar bara kort, vem eller vilka ska jag prata med för att kunna sälja över internet till kunder med hjälp av deras kreditkort, vill heslt inte använda paypal. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra delinbetalning?
[quote author=Sten_UNICELL link=topic=3055.msg15569#msg15569 date=1200674252] |
|||
Utrikesexport Bolagsform minimal insats
Hej, |
|||
Företags former?Jag och en kompanjon ska starta upp ett företag och vi är lite osäkra på vilken företags form vi ska använda oss av kan ni ge oss lite rekommendationer? vad blir bäst för oss vi har inte plannerat att ha någon anställd utan det blir bara vi två som kommer arbeta under företaget. Kategori: Affärsplanen |
|||