När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag startade min webbutik för drygt ett års sedan, skulle gärna vilja ha lite kommentarer. Kritik, komplimanger ja säg vad du vill. Jag får inte riktigt till förstasidan, är inte riktigt nöjd, men vet inte vad som är felet.
Första jag tänker på är den blåa texten på den glågröna(?) bakgrunden.[br]Förstasidan känns rörig. Om man bytte plats på övre delen (delen ovanför "Nya produkter för [månad]" och undre delen så skulle det se snyggare och mer inbjudande ut tror jag. Kan ju ha kvar den viktiga intro-texten "Tingeling är din..." samt "Beställningar över 700:-..." En ny besökare vill nog inte gå med i kundklubben eller rösta i omröstningen, de vill se bilder på produkter för att lockas vidare.
[quote author=wondernallen link=topic=6013.msg28863#msg28863 date=1256662747][br] Jag får inte riktigt till förstasidan, är inte riktigt nöjd, men vet inte vad som är felet.[br][/quote][br][br]Utan att låta nedsättande men jag tycker att det finns en hel del att jobba med, inte bara på första sidan. Det stora felet på förstasidan är att den är fullständigt ologiskt uppbyggd. Du har en mängd informationsfält som inte skiljer sig mot bakgrunden vilket gör att information drunknar i alla text. Ögat vet inte var det ska titta då det finns mycket info men lite struktur.[br][br]Färgsättningen borde göras mera kontrast-rik, blå text på blå bakgrund är inte bra, kort sagt.[br][br]Själva webbutiken fungerar tycker jag, om än lite rörig den med. Det beror dock säkert på okunskap om broderiprylar från min sida. [br][br]I toppmenyn så länkar "hur beställer jag" till ett nytt fönster, varför då?[br][br]Tyvärr får jag känslan av "microbudget-design" vilket jag tror kan skrämma bort en och annan kund. Jag saknar en bra sida om själva företaget, vilka är ni, vad kan ni, var finns ni, är ni seriösa...osv.[br][br]En fundering, betalar ni något för webshoppen? Jag menar månadsavgift eller liknande...?[br][br]Hoppas du tar kritiken på rätt sätt, det är inte för att skälla, bara för att tipsa om förbättringar (enligt mig :O)[br][br]André[br]
------------- REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign
- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner - Personligt bemötande genom hela projektet - Alltid fast pris - Inga månadskostnader eller abonnemang
Tack för era åsikter, jag har nu ändrat på sidan ganska mycket..... :)[br]Ja det är en open source lösning jag kör med, tycker alla andra tar så mycket betalt för allt, ska även ändra texterna till svart hade jag tänkt.[br][br]Har kikat runt på en massa med shoppar men jag vill göra så mycket, och det finns inte den så att säga växande funktionen med shoppar ute på nätet.[br][br]Om man tex vill ha en ny funktion på sidan, finns massor med moduler till zencart som jag kör med, bara till att installera efter tycke och smak. men visst finns det massor att jobba med i utseende osv.
Förstasidan ser betydligt bättre ut nu. Bra jobbat. :)[br]En enkel förbättring är att ta bort alla omotiverade textcentreringar. Vänsterjustering av text ser betydligt bättre och mer strukturerat ut, i synnerhet i produktbeskrivningarna. Centreringen funkar bra på nedre delen av förstasidan, under "Nya produkter", men i övrigt kan de gott tas bort.
Jag märker att alla som kollat på sidan har små skärmar[br]http://img40.imageshack.us/img40/4493/ting.jpg[br]notera menyraderna.[br][br]Andra tanken var när jag såg färgerna och logon "åh en barn disney leksak webshop" men sen står det "brodeributik", ehh wtf? :D ok kanske dom har fullt med barn motiv på typ disneysaker och bläddrade runt lite för att hitta typ Dumbo men hitta inget i den stilen. [br][br]Se det så här, hade någon tagit Hitler på allvar om hans hemsida såg ut så här? Hade designen på den här sidan/logon passat hans "verksamhet"? De typsika färgerna jag förväntar mig är vit/beige/brun och att logon kanske hade varit "broderad" eller något liknande så det känns som att design och verksamhet hör ihop. Just nu får man känslan av att den är menad för barn. [br][br]Fixa färgerna på sidan.[br]Fixa logan[br]Fixa meny problemet på stora skärmar.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.