marknadsföring på nätet

4
Jag har en idé om ett nytt sätt att marknadsföra sig som kan vara intressant. Tänkte kolla hur marknaden ser ut idag.
2066
2
Beror på... handlar besökaren för ett antal tusen kan jag betala, för att besökaren bara ska surfa runt och titta är det inte lika intressant.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
4
Okej. Jag utgår ifrån att besökare är intresserade av dina produkter och har valt att gå in i butiken själv, men det är inte säkert att denne köper nånting. Kan du tänka dig att betala för såna besökare?
1165
Det tusentals olika företag som saluför "ökad trafik" på alla möjliga sätt. Jag är rätt så less på de flesta av dem. Vad jag vill ha är besökare med hög konverteringsgrad, dvs kunder som i hög utsträckning handlar. För en handlande kund har jag inga problem att betala bra, alla andra kostar bara pengar i form av trafik och prestanda.[br][br]Så, har du en modell där man betalar per order som besökarna genererar så är det klart intressant. Besökare har jag slutat betala för.
4
Okej, jag förstår. [br][br]Säljer du via jello.se eller cashback24.se? Om nej, vad är anledningen?[br][br]
1165
Nej, jag säljer inte via de sajterna. Har knappt hört talas om dem ens. Och det är väl det som är problemet, men det är en rätt OK betalningsmodell för mig som säljare. Som köpare tycker man kanske att upplägget är lite komplicerat.
4
De sajter är inte så kända hos konsumenter heller. Jag undrar varför de inte har gjort mer marknadsföring. Jag tror att de företag som vill vara med där måste integrera deras betalningssystem med sajtens på nåt sätt. [br][br]Min idé bygger också att locka kunder med rabatterbjudande, skillnaden mellan min och andra tjänster är att:[br][br]- Företag betalar ingenting för visningar eller klickningar till länken.  [br]- Betalar endast när en unik besökare svara på en fråga om din butik/produkt.[br]- De som svarar är konsumenter som är ute efter produkter i samma kategori som företagets. Men dessa konsumenter är efter ute billiga produkter, så även om de spendera tid att svara på fråga så är konverteringsgraden helt upp till företagets erbjudande.[br]- Kostar 0.5kr-1kr/svar[br][br][br]
8
Utan besökare får man inga kunder.[br][br]Priset per klick brukar väl ligga någonstans runt 2 kr i snitt på google och andra ställen, så det är det är väl det jag har betalt hittills.[br][br]Men jag ska nog mer gå över till att betala en procent på genomförda köp istället.
www.partyfun.se
7
Hejsan Mathias heter jag och jobbar som Internetmarknadsförare.[br][br]Min strategi skulle vara att använda mig av Googles innehållsnätverk (billigare klick än sök nätverket) och skicka trafiken till en landningssida där man fångar upp namn och email. När du har ca 200 st adresser som är 100% verifierade så sätter du igång och bygger en relation till din kontaktlista. Nu kan du skapa trafik till din produkt precis när du vill - "På kommando".  :D[br][br]Fördelen med att sätta upp ett sådant här system är att du kan marknadsföra nya tjänster eller produkter när du vill - om och om igen.  :) [br][br]GRATIS! "Se Video hur du bygger din kontaktlista på autopilot - Läs mer här: http://kontaktlista.mbconsulting.se/
/Mathias
Internet Marknadsförings Strategier
www.mbconsulting.se

GRATIS Video visar hur du bygger din kontaktlista | www.kontaktlista.mbconsulting.se

www.SEO-Systemet.com | Klättra snabbare i Google
1
Hade du tänkt dig sökmotoroptimering eller något i den stilen? Det kan bli svårt... finns många bra aktörer på marknaden redan, som te x Jajja, mediaanlays, Pineberry, Blueglow.se och getglobal.se. Vi använde Blueglow sökmotoroptimering och de fixade två av våra nyckelord på Google.se förstasidan. GetGlobal använde en kollega till mig och de är väldigt duktiga. Men lycka till med din tjänst!
117
Jag kan också hjälpa dig med sökmotoroptimering om det är det du är ute efter. Jag tar från 100:- i månaden.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.