Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 13 år sedan

Del av omsättningen till välgörenhet


Jag hade i marknadsföringen lyfta fram att jag donerar en del av tjänade pengar till välgörenhet, men jag vet inte vilket "mått" jag ska sätta.

Vad tror ni skulle vara bäst; en viss procent av omsättningen, en viss procent av vinsten eller en viss minimisumma per avslutad affär? Eller nåt annat?

För att det ska synas att allt går rätt till kommer jag ju vid nåt tillfälle behöva redovisa hur mycket jag har donerat.

Sätter jag en procent av omsättningen kan det ju hända att jag är tvungen att donera pengar fast jag själv går på minus. Sätter jag en procent av vinsten kan ju konkurrenter lätt räkna ut hur bra eller dåligt det går för mej vilket jag inte är säker på att är helt bra. Och sätter jag en viss summa per avslutad affär kan det ju hända att det blir väldigt dyrt för mej vid många små affärer och en ganska futtig donationssumma om det blir få och stora affärer.

Hur skulle ni lägga upp det?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: