När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej Tony!
Jag driver nu ett så kallat "UF Företag" i och med min skolgång. UF Företag ingår i Ung Företagsamhet och är till för ungdomar mellan 15 till 21 år (om jag inte minns helt fel).
I och med att jag går i skolan och arbetar vid sidan om, så blir det mycket så att jag jobbar på kvällar och helger med mitt UF Företag.
Sammanlagt skulle jag vilja säga att jag jobbar runt 2-5 timmar om dagen i snitt med mitt UF Företag, men hade jag haft mer tid så hade det säkerligen hamnat runt 7-9 timmar om dagen alla veckans dagar
Ha det bra!
Mvh
// Dan Vikström
Trött på dryckerna på marknaden?
VIDA DRYCKER UF säljer nu den nya drycken GROGH!
Låter det intressant?
Tveka inte att höra av dig:
076 - 82 57 883
vidadryckeruf [a] gmail.com
www.vidadryckeruf.n.nu
www.vidadryckerufblogg.blogspot.com
[quote="Ulla Karlsson" post=41767]Ny som företagare men försöker hålla mig till 40timmar/vecka. Blir mer ibland då det är så roligt men försöker att inte hålla min familj väntandes.[/quote]
Visst blir familjen lidande när man är egen företagare. jag försöker kompensera dom med att bjuda på bio eller restaurangbesök ibland.
Ja det blir ju en massa timmar, har ingen koll alls, vilket man borde ha men tyvärr kan man inte reglera det alltid när man kör eget. Mitt mål är att kunna anställa någon och på så vis kunna fokusera på att växa mitt företag och låta anställd(a) göra själva jobbet.
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
[quote="Tony S" post=41769][quote="Ulla Karlsson" post=41767]Ny som företagare men försöker hålla mig till 40timmar/vecka. Blir mer ibland då det är så roligt men försöker att inte hålla min familj väntandes.[/quote]
Visst blir familjen lidande när man är egen företagare. jag försöker kompensera dom med att bjuda på bio eller restaurangbesök ibland.[/quote]
Kompensera -> Muta? hehe, kärt barn har många namn :)
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
Jag håller på att starta upp en firma. Vid sidan om jobbar jag för närvarande 165 timmar / mån. När jag är ledig lägger jag mellan 3-9 timmar om dan, det varierar beroende på omständigheterna hemma med allt som måste göras där.
Sen vill ju jag säga att det är skillnad på jobb och jobb. Älskar man det man håller på med så är det ibland svårt att se det som jobb eftersom jag kort och gott har kul. Men det kan ju te sig olika mellan olika typer av yrken.
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
För min del har det varit väldigt olika, jag är inte igång med firman än, men innan jag registerade det så var det mycket jobb, tänkande räknande m.m.
Nu väntar jag på lite bankärenden skall lösas och sedan skall jag köra igång.
MVH
Jonas
Jonas
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.