Hur mycket jobbar ni?

25
Hej!!

Hur många timmar i veckan jobbar Ni egna företagare??
Har ni koll? Om ni räknar in kvällar och helger?

Jag själv jobbar 9-10 timmar/dag + lite timmar på helgen.
Skriv i tråden och berätta.
MVH Tony S
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]
22
Hej Tony! Jag driver nu ett så kallat "UF Företag" i och med min skolgång. UF Företag ingår i Ung Företagsamhet och är till för ungdomar mellan 15 till 21 år (om jag inte minns helt fel). I och med att jag går i skolan och arbetar vid sidan om, så blir det mycket så att jag jobbar på kvällar och helger med mitt UF Företag. Sammanlagt skulle jag vilja säga att jag jobbar runt 2-5 timmar om dagen i snitt med mitt UF Företag, men hade jag haft mer tid så hade det säkerligen hamnat runt 7-9 timmar om dagen alla veckans dagar Ha det bra! Mvh // Dan Vikström
Trött på dryckerna på marknaden? VIDA DRYCKER UF säljer nu den nya drycken GROGH! Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig: 076 - 82 57 883 vidadryckeruf [a] gmail.com www.vidadryckeruf.n.nu www.vidadryckerufblogg.blogspot.com
338
25
Det varierar rätt mycke. Ibland helt (ja nästan) ledig. När jag jobbar så blir det ca 60-70 timmar/vecka.
Ulla Karlsson
Ny som företagare men försöker hålla mig till 40timmar/vecka. Blir mer ibland då det är så roligt men försöker att inte hålla min familj väntandes.
25
[quote="Ulla Karlsson" post=41767]Ny som företagare men försöker hålla mig till 40timmar/vecka. Blir mer ibland då det är så roligt men försöker att inte hålla min familj väntandes.[/quote] Visst blir familjen lidande när man är egen företagare. jag försöker kompensera dom med att bjuda på bio eller restaurangbesök ibland.
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]
117
Ja det blir ju en massa timmar, har ingen koll alls, vilket man borde ha men tyvärr kan man inte reglera det alltid när man kör eget. Mitt mål är att kunna anställa någon och på så vis kunna fokusera på att växa mitt företag och låta anställd(a) göra själva jobbet.
2066
2
Runt 150 - 400+ h/månad, ca 300 h/mån i snitt. Årets mål att minska det till ca 200-240 h.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
157
1
Kompensera innebär egentligen muta? :)
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
157
1
[quote="Tony S" post=41769][quote="Ulla Karlsson" post=41767]Ny som företagare men försöker hålla mig till 40timmar/vecka. Blir mer ibland då det är så roligt men försöker att inte hålla min familj väntandes.[/quote] Visst blir familjen lidande när man är egen företagare. jag försöker kompensera dom med att bjuda på bio eller restaurangbesök ibland.[/quote] Kompensera -> Muta? hehe, kärt barn har många namn :)
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
157
1
Jag håller på att starta upp en firma. Vid sidan om jobbar jag för närvarande 165 timmar / mån. När jag är ledig lägger jag mellan 3-9 timmar om dan, det varierar beroende på omständigheterna hemma med allt som måste göras där. Sen vill ju jag säga att det är skillnad på jobb och jobb. Älskar man det man håller på med så är det ibland svårt att se det som jobb eftersom jag kort och gott har kul. Men det kan ju te sig olika mellan olika typer av yrken.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
73
För min del har det varit väldigt olika, jag är inte igång med firman än, men innan jag registerade det så var det mycket jobb, tänkande räknande m.m. Nu väntar jag på lite bankärenden skall lösas och sedan skall jag köra igång. MVH Jonas
Jonas

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.