Bokföra försäljning på Clickbank etc.

1
Hejsan,

Jag blev nyss medlem här på forumet efter att ha sökt i 2 dagar efter hur jag ska bokföra försäljning av digitala produkter på exempelvis Clickbank eller dylika tjänster.

Jag vill alltså sälja min digitala produkt via t.ex. Clickbank. De sköter ju transaktionerna till slutkund och sedan får jag ett belopp insatt på mitt Paypal-konto.

Sedan ska jag givetvis föra över pengar lite då och då till mitt vanliga bankkonto på Swedbank. Men givetvis blir då detta en klumpsumma och inte per varje försäljningstransaktion.

Hur bokför jag allt detta på ett smidigt sätt? Jag måste erkänna att just nu avhåller jag från att börja sälja för att detta verkar vara en djungel. =/

Jag hoppas få svar på någon som har erfarenhet utav just detta.

//Mikael
1
Jag sitter lite i samma sits och har skapat ett separat konto för Paypal (1931). Sen bokför du intäkterna till Paypal från Clickbank som t.ex. 3921 Provisionsintäkter. När du sen för över pengar till Swedbank kan du bokföra skillnaden som blir på 8336 valutakursförluster och/eller 6570 bankavgifter Hoppas jag inte är helt ute och cyklar
117
Jag är också intresserad av att veta detta!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.