I KORTHET
Tjänsten, Flippy, kommer att sälja artiklar för direkt nedladdning om olika yrken. Artiklarna är skrivna av personer som redan arbetar med detta och tanken är att en person som är intresserad av att t.ex bli lokförare ska kunna köpa en artikel skriven av just en lokförare med tips och information om hur man blir just lokförare. Artikeln kommer också att innehålla fördelar och nackdelar med yrket, vanliga missuppfattningar kring yrket samt en hel del annan information som kan vara svår att hitta på andra platser. Det ska kännas som om man får en exklusiv pratstund med någon som kan mycket om yrket.
Det finns ju massor med informationssidor om alla möjliga yrken, men just att få läsa en artikel skriven av en person med mycket god kunskap i ämnet tror jag kan locka många.
UPPLÄGG
Yrkesarbetare kan skapa artiklar via ett online-formulär. För varje försäljning av deras artikel får de provision. Man får vara anonym och om man inte vill ha provision utbetald till sig själv kan man skänka den till välgörenhet (en rekryterare på ett företag kanske vill berätta om yrket, men får inte ta emot pengar som betalning för detta).
[ul]
[li]Vad tror ni om idén?[/li]
[li]Vilka frågor skulle du vilja få svar på från någon som arbetar med det du vill bli?[/li]
[li]Vad skulle du vara villig att betala för en sådan artikel? (jag tänker mig mellan 49-99kr beroende på kvalité och storlek)[/li]
[li]Ser ni några problem med upplägget?[/li]
[/ul]
Titta gärna in på www.flippy.se, och kanske skapa en artikel själv :O)
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign
- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang
http://www.rekowebdesign.se