När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Tänkte beställa visitkort och kom på att man kanske ska ha ngt på baksidan som gör att det faktiskt blir mer användbart än bara en pappbit som folk ändå ofta slänger?
För det brukar jag göra med visitkort..särskilt med dagens teknik där allt sköts via mobil/nätet osv.
Är det någon mer som tänkt på detta och vad har ni då för förslag när det kommer till att försöka få kunden att behålla visitkortet? Gör ju mer nytta i plånboken där chansen är större att det visas upp för andra än att det ligger i papperskorgen.
en klassiker är ju formulär där man kan fylla i tiden för ett bokat möte.
En annan smart grej för er som webbshop skulle vara en qr-kod (de där små sakerna som man kan skanna in med en smartphone)
kanske med ett erbjudande för de som skannar. På så vis finns det ett värde i att behålla visitkortet ända tills man handlar i er webbshop
Man kommer aldrig först om man följer andras fotspår
http://www.hansomvet.com/
Det andra alternativet lät superfiffigt! Lite komplicerat att skapa men antar att det finns företag åt sånt likt allt annat? Är definitivt ngt jag ska kolla upp! Så tack för tipsen :)
Qr-kod är grymt men se till att det inte bara är en kod utan att den som håller i visitkortet vet vad qr-koden innebär.
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
Mitt senaste visitkort har väckt störst intresse, ni kan se det i loggan här. Att göra det oväntade av ett visitkort är A och O. Själv har jag sparat andras bästa under snart 50 års tid.
lars
Forts. Att relatera till något med en bild säger mer än 1000 ord, enl. talessätt vilket verkligen stämmer. Att lägga ner tid på visitkort före start av företag kan vara mycket lönsamt och att göra det större eller mindre än normalt eller runt eller vågigt är något som väcker nyfikenhet.
Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.