Webdesign samt frakt

4
Hej, är i startgroparna för en e-butik (presentartiklar o inredning) det mesta är klart saknar bara ett snabbt, pålitligt o billigt (såklart) fraktbolag - tips??
Och så har jag ett problem...har tänkt att använda mej av textalk webshop (bra eller dåligt?) men är ju urkass på att få till själva utseendet m.m det är ju inte så kul att allt ska braka nu pga att man inte är dataproffs o kan få till själva butiken därför undrar jag om det finns ngn man kan anlita för att få hjälp? Vet ju att dom på Textalk kan hjälpa med webdesignen men det kostar ju en halv förmögenhet.
6
Hej Jenna, Textalk är bra. Vi har jobbat med dem och har aldrig stött på några problem. Just nu bygger vi en lampbutik åt en kund i textalk. Om du vill så kan vi på billighemsida.se hjälpa dig med webdesign och annan anpassning av butiken utan att det kostar dig en förmögenhet. Du kan mejla oss eller slå en signal. All kontaktinfo finns på vår sajt. /Daniel
90
hej, jag har en bra kontakt till dig som kan komma med rådgivning och förslag. mail mig på [email protected] om du är intresserad av ett förslag. Det kostar självklart inget med ett förslag. MVH Billy
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
86
6
Hej, Vet inte om du provat nordiskehandel.se, de har lösningar för allt även fraktbolag. Du kan ju alltid kontakta dem och kanske få lite bra tips!
157
1
Hej! Carl Jonas heter jag och driver en webbyrå. Jag vill ge dig lite råd ang. design etc. Nu vet jag inte hur datorvan du är men jag har för mig att du kan arbeta med design själv och det är inte så svårt när man kommer in i det. Har du lite tid över varje dag så prova dig fram. Textalk kan du ju experimentera med utan att du behöver betala för det. Prova och se vad du kan åstadkomma själv. I annat fall anlita någon för ändamålet. Givetvis kan jag hjälpa till om så önskas. När det gäller fraktbiten så har du tyvärr inte så många alternativ i dag. Du har DHL, Schenker och posten. Här gäller det då för dig att lägga fokus på det du önskar av ett fraktbolag. Ingen har allt :) Så om pengarna styr så kan leveransen försenas vilket kan vara negativt för dig i det långa loppet. Rent ekonomiskt. Så tänk inte alltid pengamässigt för jag tror att du kan vinna lite extra genom att tänka på kunden i det här fallet. Ju snabbare kunden får varan desto mindre risk för återbud. - Varför? Säg att det tar en vecka innan kunden får sin vara. Då kan suget ha försvunnit och de kan ha hittat en annan, likvärdig eller bättre produkt. När jag hjälpt mina kunder med strategier så säger jag alltid till dem att inte utgå från det som står på hemsidan m.m. Ta alltid personlig kontakt med respektive distributör och begär offert. Då kan du komma ner i pris och få således bättre budgetunderlag. Priser som står på hemsidan är till för enstaka leveranser. Inte som du upprepade transporter. DVS. du har bättre förhandlingsläge jämfört med en privatperson som skall skicka ett paket, en gång. Så ring runt och var tuff. De tjänar multum på sådana som dig så visa vad du kan erbjuda dem så blir de heta på gröten. Lycka till!
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
4
Tack för era svar. Funderade lite, det finns ju lite olika typ pluskontot, fraktjakt m.m kan det va ett alternativ för just frakter??
4
Kan tipsa om www.grossist.se Dem har frakt för allt mellan himmel och jord. Dem kan även hjälpa er med andra avtal såsom faktura och kortbetalnings avtal.
4
Verkar som att det kostar en del att vara med stämmer det? O jämfört med dom andra jag skrev är det bättre/sämre?
157
1
För att veta vilket som är bäst och mest kostnadseffektivt måste du även ha anbud direkt från företagen. Först då kan du jämföra med dessa Internettjänster.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
4
Ok tack
157
1
Det var så lite så.... Berätta gärna hur det går
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.