Mitt i djungeln
Idag fick jag mailet från Bolagsverket att företaget är reggat och klart så därefter gick jag ut med facebooksidan i ett första steg för att marknadsföra.
Såhär är det,
Lämna in barnens urväxta kläder & bortglömda leksaker och var med & stötta ett grönare Sverige och hjälp de som har en tunnare plånbok! Eller.. fynda själv 🙂
Butiken står i startgropen och planeras öppna under Maj månad i Skåne. Hämtar artiklar i Skåne, Småland och Halland.
I nuläget finns det ingen som helst vinst på detta, utan den lilla budget som finns är från egen ficka och eventuellt överskott kommer att gå till hyra, el, bensin samt att köpa in mer. Så var inte rädda att någon privatperson tjänar pengar på dina grejer ;)
Skänk gärna eller få 5:- plagget som en symbolisk summa.
Vi skänker 2% av vinsten till barncancerfonden!
Vill du ge eget bidrag i vår insamling?
www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Ege...
Och nu sitter jag här med en massa frågor som snurrar i huvudet. Behöver jag ett kassaregister? Måste jag?
Får jag lov att använda min privata mobil & dator till företaget?
Hur försäkrar jag butiken?
Hur för jag bokföringen?
Kan jag köpa in exempelvis prislappar från tradera i min mammas namn och ta pengar från företaget att ge henne sedan?
Kan jag ha företagets pengar på mitt privata e-sparkonto?
Ska man skatta varje månad?
F-skattesedel?
Givetvis begär jag inte svar på ALLA frågor, men om du sitter där och vet svaret på en fråga.. var då söt och kommentera!
Såhär är det,
Lämna in barnens urväxta kläder & bortglömda leksaker och var med & stötta ett grönare Sverige och hjälp de som har en tunnare plånbok! Eller.. fynda själv 🙂
Butiken står i startgropen och planeras öppna under Maj månad i Skåne. Hämtar artiklar i Skåne, Småland och Halland.
I nuläget finns det ingen som helst vinst på detta, utan den lilla budget som finns är från egen ficka och eventuellt överskott kommer att gå till hyra, el, bensin samt att köpa in mer. Så var inte rädda att någon privatperson tjänar pengar på dina grejer ;)
Skänk gärna eller få 5:- plagget som en symbolisk summa.
Vi skänker 2% av vinsten till barncancerfonden!
Vill du ge eget bidrag i vår insamling?
www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Ege...
Och nu sitter jag här med en massa frågor som snurrar i huvudet. Behöver jag ett kassaregister? Måste jag?
Får jag lov att använda min privata mobil & dator till företaget?
Hur försäkrar jag butiken?
Hur för jag bokföringen?
Kan jag köpa in exempelvis prislappar från tradera i min mammas namn och ta pengar från företaget att ge henne sedan?
Kan jag ha företagets pengar på mitt privata e-sparkonto?
Ska man skatta varje månad?
F-skattesedel?
Givetvis begär jag inte svar på ALLA frågor, men om du sitter där och vet svaret på en fråga.. var då söt och kommentera!