Vad tycker du om Blockets nya annonsregler?
Skulle sätta in annons på Blocket häromdagen.
Det gällde en lägenhet som skall hyras ut.
Förutom den vanliga infon om lägenheten la jag till, som vi alltid gjort, följande text:
"För mer info och fler bilder se www.bolagsnamn.se "Lediga lägenheter ".
Gör gärna Intresseanmälan via hemsidan.
Ring 070-000 00 00 (0000-000 00, säkrast 17 - 18)".
Men se det får man inte göra längre enligt Blocket.
Man skriver så här som förklaring till att annonsen inte godkändes:
Verksamhetsbeskrivning/Om företaget
Annonstexten ska beskriva varan och eventuellt medföljande tillbehör. Övrig information om till exempel fraktalternativ, finansieringslösningar, bytesförslag, adresser, hemsidelänkar, öppettider, telefonnummer, övrigt utbud, affärsvillkor, lagerstatus, hälsningsfraser och annat som har med ditt företag att göra ska skrivas i avsnittet Verksamhetsbeskrivning/Om företaget.
Det man glömmer berätta är att rutan "om företaget" inte syns om du läser Blocket i en mobil eller surfplatta!!!
Borde inte alla som läser en annons ha rätt att få all information oavsett om man nyttjar dator, surfplatta eller mobil för att läsa annonsen?
Jag kanske är en gnällig, gammal gubbe men det skulle vara intressant att få lite kommentarer på detta.
Tillägg till ursprunglig text: Det är läsbart om du har en iPhone och förmodligen då också med en iPad.
Dock kvarstår min kritik när det gäller Android-enheter.
Det gällde en lägenhet som skall hyras ut.
Förutom den vanliga infon om lägenheten la jag till, som vi alltid gjort, följande text:
"För mer info och fler bilder se www.bolagsnamn.se "Lediga lägenheter ".
Gör gärna Intresseanmälan via hemsidan.
Ring 070-000 00 00 (0000-000 00, säkrast 17 - 18)".
Men se det får man inte göra längre enligt Blocket.
Man skriver så här som förklaring till att annonsen inte godkändes:
Verksamhetsbeskrivning/Om företaget
Annonstexten ska beskriva varan och eventuellt medföljande tillbehör. Övrig information om till exempel fraktalternativ, finansieringslösningar, bytesförslag, adresser, hemsidelänkar, öppettider, telefonnummer, övrigt utbud, affärsvillkor, lagerstatus, hälsningsfraser och annat som har med ditt företag att göra ska skrivas i avsnittet Verksamhetsbeskrivning/Om företaget.
Det man glömmer berätta är att rutan "om företaget" inte syns om du läser Blocket i en mobil eller surfplatta!!!
Borde inte alla som läser en annons ha rätt att få all information oavsett om man nyttjar dator, surfplatta eller mobil för att läsa annonsen?
Jag kanske är en gnällig, gammal gubbe men det skulle vara intressant att få lite kommentarer på detta.
Tillägg till ursprunglig text: Det är läsbart om du har en iPhone och förmodligen då också med en iPad.
Dock kvarstår min kritik när det gäller Android-enheter.