Senaste inläggen
Organisationsnummer enskild firma
För att gå rakt på sak - jag förstår inte vad som pågår och jag får inte heller någon hjälp från vare sig Skatteverket eller Bolagsverket. Personalen på dessa ställen har en ytterst tråkig ton när man försöker talas vid. Såhär ser det ut: Kategori: Allmänt |
|||
Starta nytt AB med Aktiekapital från gammalt AB
Först och främst eftersom detta är mitt första inlägg får gärna någon moderator flytta inlägget om det blivit felplacerat. Kategori: Allmänt |
|||
Flytta pengar till eget AB
Hej jag äger idag ett AB Bolag 1 som i sin tur äger 25% av ett annat AB Bolag 2. Resterande 75% äger bolag 3 som också äger fastigheten där rörelsen bedrivs. Jag är anställd i bolag 2 och jobbar heltid där. Får min lön från bolag 2. För att jag ska betala mina banklån i bolag 1 så ska pengarna komma från utdelning i bolag 2. |
|||
Årsbokslut och svårigheter.Jag sitter nu med mitt årsbokslut och ser över all bokföring. Jag ser nu att ett inköp av dator som jag gjorde över internet den 30/12 drogs från mitt bankkonto den 4/1. Hur bokför jag detta? Jag har redan bokfört som inköp den 30/12 men gissar att jag måste ändra det? Jag har en enskild firma och bokför med kontantmetoden. Jag undrar också hur det... |
|||
Regler & Villkor
När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning. Kategori: Om Företagande.se |
|||
Bokföra i efterhand/kontantutlägg
Av "misstag" köpte jag en vara privat som jag borde köpt på firman. |
|||
Verifikationer vid inköp med företagets bankkort
Jag har ett vanligt bankkort (Visa) som är kopplat till mitt företagskonto. När jag gör inköp dras pengarna direkt från bankkontot, och jag får alltså inte någon faktura varje månad. |
|||
Problem med skatteuträkning
Jag funderar ang en resultat budget och hur jag ska beräkna resultatet |
|||
Ny funktion: Skriv anonymt
Vi har lagt till en ny funktion. Ibland vill man kunna posta ett inlägg utan att det kopplas till ens konto. Det kan t ex vara känslig information som du ändå vill kunna diskutera, utan att behöva skapa ett nytt konto. Kategori: Om Företagande.se |
|||
YouTube Partner (Jobb)Jag är en svensk youtubers i 2 kanaler och blev YouTube Partner med Youtube med båda kanalerna, under sommaren 2015, YouTube är ett arbete för många och just nu så håller jag på att jobba upp mina Prenumeranter (Så Prenumerera gärna) Den första är ett Filmteam vid namn: AX Studio som starta hösten 2002 tillsammans med min storebror *Johan Axelsson*... Kategori: Nyheter |
|||
Egenavgifter och särskild löneskatt utan intäkter??
Hej! |
|||
Säljer egna tagna bilder & En fotobok
Hej Gott folk! Kategori: E-handel |
|||
Schablonavdrag deklaration enskild firma
Hej, håller på att kollar på deklarationen för min enskilda firma just nu, det är första året jag deklarerar för en firma då jag startade enskilda firma förra året. |
|||
Spännande objekt från kund! - Restaurang i Ulricehamn!
I Ulricehamn söker vår kund en ny part som vill driva Skottegårdens Restaurang. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sålt varor men ej fått fakturaHur bokför man när man sålt varor men inte fått fakturan och man får inte fakturan fören året där på? |
|||
Brev till skatteverket, kan ni svara på mina frågor istället?Jag skrev till skatteverket eftersom jag har funderingar kring hobbyverksamhet/mini företag. Kan ni ge mig lite respons? Det känns nyttigt att fråga vanliga dödliga med lite kunskap i ämnet. Jag är nämligen totalt grön och har så gott som noll kunskap om lagar kring detta, men vill ge mig in i förtagsvärlden i framtiden och vill därför hålla på med... Kategori: E-handel |
|||
Behöver jag bokföra mitt resultat?
Jag har en enskild firma och gör min bokföring via Promikbook. Här är min balansrapport: |
|||
Säljare sökes
www.wermlandsevent.com söker en säljare med F-skatt sedel eller på provision. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Delningsekonomi – varför äga själv när vi kan dela?
Uber, Airbnb, Taskrabbit och många fler liknande företag växer så få hinner med. Delningsekonomin är här och kommer att stanna. På Wikipedia kan du läsa mer. Kategori: Gratis affärsidéer |
|||
Betalningsdatum?
Hej! |
|||