Senaste inläggen

Sökes: säljare till ledande jämförelsesajt

Hej!

Jag och min kollega har utvecklat den första och ledande jämförelsesajten inom nischen bilverkstäder i Sverige. Sajten är topprankad på Google och har blivit omnämnd i media flertalet gånger. Just nu söker vi duktiga säljare av abonnemang till kategorin ”Erbjudanden”, både för heltids- och deltidsarbete.

Möjlighe...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur mycket kan man tjäna på Adds och banners?

Hej!

Är det någon som har ett hum om hur mycket man kan tjäna på banners och ads i appar och på hemsidor? och till och med om man har reklam videos?

Tjänar man pengar per klick? eller bara att dem finns där? är det någon som har någon bra info om detta eller hur man kan ta reda på allt om det?

Tack på...

Kategori: Nyheter

Privat och företagskonto

Hej!

Startade min firma i panikfart förra året i den mest hektiska tiden i mitt liv, vilket dessvärre ledde till att jag inte förberedde allt så bra som jag borde.

Jag har strulat till det för mig själv genom att jag inte upprättade ett separat företagskonto till min enskilda firma som jag startade förra året, utan har...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Ideell organisation som affärsidé

Hej alla!

Det är så att jag har en god idé som skulle göra sig bäst som ett ideellt företag. Dock så har jag en hel del bekymmer med att först vissa små detaljer när det gäller företagsformen. Min idé kan enkelt jämföras med Mattecentrum (http://www.mattecentrum.se/om-oss/om-oss) i uppbyggnad, dvs att bidrag sökes för att tackla ett...

Offert

Hoppas mitt inlägg ligger inom rätt ämne. Jag skall skicka ut offerter för en tjänst som jag kommer sälja under sommaren. För att kunna planera in arbetet på ett bra sätt vill jag helst ha svar på offerterna så fort som möjligt. Så om jag sätter giltighetsdatumet till 2016-04-30 så innebär det att priset i offerten gäller fram till angivet datum oc...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Tillgångar respektive eget kapital i AB

Hej!

Har ett nystartat AB och sitter med mitt första bokslut.

När man "räknar efter" för att se om man har minst halva sitt aktiekapital förbrukat eller ej; skall man räkna med skulder också?

Jag har ca positivt (+) 170 000:- i Tillgångar och negativt (-) 50 000:- i Eget kapital utan att räkna med skulde...

Periodisk sammanställning - enbart deklarera tjänster inom EU

Snabb fråga (med ett lika enkelt svar förhoppningsvis) gällande periodisk momsdeklaration:

Har de senaste åren enbart sålt tjänster till USA (översättning). Nu har jag även börjat idka handel med några baltiska länder (inom EU). Av den anledningen har jag anmält om att få redovisa moms per kvartal i en periodisk sammanställning. Denn...

Söker återförsäljare, telemarketing, konsulter. Hög ersättning

Vi söker seriösa återförsäljare som vill inleda ett samarbete i världsklass.
Skicka ett mail till oss på info@sendiinvest.se, och berätta lite kortfattat om er
så återkommer vi med ännu mer information.

5-siffrig provisionsbelopp vid försäljning utlovas.

Bokföringsunderlag försäljning på Tradera

Hej min enskilda firma ska eventuellt börja sälja en hel del på tradera. Mitt problem är hur jag skall bokföra detta på ett smidigt sätt.

Jag anväder Sello som är ett slags webbaserat system att hantera mailutskick och annonser till Tradera.
Jag kan från Sello få ut ett bokföringsunderlag i en Excelfil. I denna Excelfil finns...

Café Starta & Driva Eget Skövde

Nu är det officiellt... !

Den 10 mars träffas vi på årets största event kring nyföretagande i Skaraborg! Kom till portalen, kanikegränd 3 i Skövde och inspireras, mingla och lär dig mer om företagande.

Anmälan på: http://egetforetag.se/anmälan-skövde-10-mars

Arrangörer är:Coompanion Skar...

Webbutvecklare söker affärspartner

Jag är webbutvecklare som skapar avancerade hemsidor, webbutiker, webbapplikationer, söker person som kan hjälpa mig att leta efter kunder. Du bör kunna flyttande svenska, ha erfarenhet att kommunicera med kunder.

Rösta på bästa förslag för oss småföretagare

Nu är röstningsfunktionen igång där du kan rösta på det parti du anser ha bäst företagspolitik.

Rösta och se resultat här

En jury med flera k...

TM samarbeten sökes

Hej,

Vi är ett TM bolag som söker nya samarbeten/uppdrag.
Erfarna TM-säljare och ledning med många års erfarenhet i branschen.

Kvalitét i fokus med inställning i världsklass!

Välkommen att kontakta oss:
mika@monkiiz.se
0723-242284
www.monkiiz.se

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hjälp! Förfrågan om utgifter från Skatteverket.

Hej!

Nu blottar jag min osäkerhet en smula.

Fick lite förfrågningar från skatteverket om firmans utgifter.

"När det gäller underlag för varor och material så vill vi få in de fem beloppsmässigt största fakturorna eller motsvarande som ingår i det avdrag för ”varor, material och tjänster” 20 665 kr som du...

Vilka investeringar drar ner vinsten?

Får inte ihop detta så kan någon hjälpa mig blir jag tacksam!

Bolaget har gjort några investeringar:

En e-butik för 50K + 20k lager.
En fastighet för 220K som hyrs ut.
Övertag av 66% aktier i ett annat bolag 220K.

Inget av dem ger intäkter idag.

Han som sköter löpande redovis...

Ni som säljer på Amazon, Ebay eller till kunder runt om i värld

Hur gör ni med frakt? Hur kan vi konkurrera med andra säljare i tex europa? Dels blir vår leveranstid mycket längre, för det andra kostar frakten härifrån mer.

Hur gör ni? Några tips?

Tack! :bravo

Kategori: Allmänt

Klumpmetoden + moms

Jag köper mest VMB-varor med "klumpmetoden", vill säga jag köper en låda grejer och vet inte varje varas värde, vet ofta inte ens hur många grejer det var i lådan. Detta är ju inga problem när det är just begagnade varor som uppfyller kriterierna för VMB.

MEN ibland specar försäljaren moms på kvittot trots att hen inte hade behövt. J...

En enkel fråga, bokföring av inköp innan företagsstarten

Hej på er allihopa!

Det är så att jag har inhandlat en domän innan jag registrerade mitt företag, hur bokför jag detta?

Hjälp mig att förstå några frågetecken i balansräkningen

Hej jag är i startgroparna till ett eget bolag och sitter och leker lite i ett bokföringsprogram för att lära mig mer. Tyvärr så har jag stött på några frågetecken när det kommer till balansräkningen som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut.

Till att börja med så vill jag att ni öppnar min bifogade exempelfil (pdf) och gör e...

Bokföring av "Tillgodfaktura".

Vårt företag skickar idag ut förskottsfakturor till våra abonnenter baserat på tidigare val. Det material vi skickar ut är skyddsförpackningar som kunderna därefter kan fylla med olika föremål de önskar få hjälp med att rusta upp. Vi baserar fakturan på de vanligaste föremål våra kunder skickar in samt att det vår lägsta kostnad för våra olika tjän...