Senaste inläggen
Viktiga datum 2016?
Hej |
|||
Länkbyte?
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp med import av varor utanför EU
Hej, |
|||
Hur reservera medel till framtida försäkringspremierJag har under 2015 startat som konsult med enskild firma på heltid. I avtalet för mitt första uppdrag krävs att jag har kvar ansvarsförsäkringen i fem år efter avslutat uppdrag. Försäkringen är omfattande och kostar ca 15.000 kr/år. Jag har alltså framtida kostnader på totalt 75.000 kr som varit en förutsättning för få inkomster i år. Jag vill därf... |
|||
Hjälp med att skicka fakturorFinns det företag man kan anlita för att skicka fakturorna man skickar via ett egenanställningsföretag? Kategori: Allmänt |
|||
Socionom och investerare söker två kompanjonerSocionom och investerare söker två kompanjoner för start av hem för ensamkommande flyktingbarn, en som kan hjälpa till att investera i en lämplig lokal och en som tidigare har jobbat i chefs/ledarposition tidigare på ett dylikt hem eller i alla fall en person som har väldigt bra myndighets kontakter och kan varas till stor hjälp i införskaffandet a... Kategori: Affärsidéer |
|||
Felstavad address på kvittot.Jag har gjort en betalning till ett webbhotell som ligger i Nederländerna och jag vill använda kvittot som verifikation för affärshändelsen. Enligt mervärdesskattelagen måste min address stå på kvittot och det gör den men den är inte helt rätt stavad. Min address innehåller ö och det holländska företaget kan inte hantera ö så följande tecken dyker... |
|||
Hur bokför man valutaomvandling på paypal?
När man använder paypal för att göra en betalning i EUR och man endast har USD på kontot så gör paypal först en valutaomvandling från USD till EUR innan betalningen görs. Paypal använder sin egen växelkurs så man förlorar lite pengar till paypal varje gång en valutaomvandling sker. |
|||
Kontrolluppgift för utbetalning av lokalhyra
Mitt AB hyr en lokal av hustru som är ägare till huset. |
|||
Fungerar mitt företagsnamn?
Hej Kategori: Feedback |
|||
Skatte konto i AB
hej |
|||
Produkter/tjänster till Callcenter sökes!
Vårt bolag (Cellur Group AB) är nystartat och består av tre grundare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur länge kan jag gå minus i företaget?
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Problem med att bokföra och skriva av inventarie
Hej |
|||
Bokföra felaktig transaktion?
Hej, nån har felaktigt satt in 1000 kr på mitt PlusGiro. De hade helt enkelt skrivit fel PG-nummer. Jag har fått kontakt med dem och banken ska återföra pengarna. Måste detta bokföras? I så fall hur? |
|||
Får pryl som betalning, gör inköpet själv. Hur fakturera?
Jag har gjort ett jobb åt en kund och vi kom överens om att en ny mobiltelefon skulle bli mitt arvode. Min kund är en upptagen människa och har sällan tid att springa i butiker så jag erbjöd mig att själv köpa telefonen och skicka en faktura för att bli ersatt. Kategori: Inköp |
|||
Förtydligande angående preliminär skattJag pluggar heltid på universitet men har vid sidan av en enskild firma samt en vanlig anställning på ett deltidsjobb, i år är första året som jag behövt ansöka om preliminärskatt och blev relativt förvirrad av resultatet jag fick av skatteverket. Jag fyllde i att jag trodde att jag skulle tjäna 50000 kr från min vanliga anställning och 50000 kr i... |
|||
Fel moms efter korrigerade poster innan bokslut
Hur korrigerar jag när jag gjort ändringar innan bokslutet som påverkar momsen tillbaka till andra kvartalet och fram till sista kvartalet? |
|||
Moms vid handel mellan företag
Låter säker som en jättedum fråga och är antagligen jättelätt att svara på för de erfarna företagarna här inne. Men jag undrar: |
|||
IT-Support forum
Hejsan! Kategori: Söker/eftersöker |
|||