Senaste inläggen
Fråga om Öresutjämning
Undrar över om och hur jag ska bokföra öresutjämning? I detta fall gäller det inkomst som jag inte tar ut någon moms på (om det kanske gör någon skillnad.) Mitt konteringsexempel: |
|||
Fråga om Öresutjämning
Undrar över om och hur jag ska bokföra öresutjämning? I detta fall gäller det inkomst (som jag inte tar ut någon moms på, om det kanske gör någon skillnad.) Mitt konteringsexempel: Kategori: Nyheter |
|||
Bokföra parkeringsavgift parkeringsbiljett
Hej! Har precis börjat på ett litet företag och ska fixa bokföringen har några frågor! |
|||
MOSS och moms i det förenklade årsbokslutet.
Hejsan på er! |
|||
enskilt firma boka moms på 2650 eller som eget uttag?
Hej! |
|||
Webbutik med ekologiska barnkläder säljes
Få saker är så trendigt som ekologiskt och att det kommer att hålla i sig är en självklarhet. Kategori: Till salu |
|||
Faktura från skolaHur bokför jag faktura från gymnasieskola då de är momsbefriade? Köpt en släp av dem för 10000 kr. |
|||
Betalt för arbete familjeföretag
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Negativt eget kapital
Hej, |
|||
Verifikation för egen insättning
Hej, |
|||
Samarbetpartner sökes till lyxiga Secondhand kläder och BeautyVi expanderar och söker en samarbetspartner som är intresserad av secondhand kläder och skönhets produkter. Har en butik idag för damer med kläder och skönhetsprodukter med hög kvalité. Vill nu utöka sortimentet och kommer flytta till större lokaler. Hinner inte med själv och söker därför en partner. Är du intresserad av mode och kläder, både för k... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hussäljare - deltid (Egenföretagare eller provision)
[color=#880000]Söker representanter för hela Sverige gällande nyhusförsäljning enstyckeshus från ett gediget husföretag som har funnits i 45 år på marknaden i norden.[/color] Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokför jag royalty (e-böcker) från Amazon?
Jag får inkomst i form av royalty från e-böcker som jag säljer via Amazon. Frågan är hur jag ska bokföra detta? |
|||
Organisationsnummer enskild firma
För att gå rakt på sak - jag förstår inte vad som pågår och jag får inte heller någon hjälp från vare sig Skatteverket eller Bolagsverket. Personalen på dessa ställen har en ytterst tråkig ton när man försöker talas vid. Såhär ser det ut: Kategori: Allmänt |
|||
Starta nytt AB med Aktiekapital från gammalt AB
Först och främst eftersom detta är mitt första inlägg får gärna någon moderator flytta inlägget om det blivit felplacerat. Kategori: Allmänt |
|||
Flytta pengar till eget AB
Hej jag äger idag ett AB Bolag 1 som i sin tur äger 25% av ett annat AB Bolag 2. Resterande 75% äger bolag 3 som också äger fastigheten där rörelsen bedrivs. Jag är anställd i bolag 2 och jobbar heltid där. Får min lön från bolag 2. För att jag ska betala mina banklån i bolag 1 så ska pengarna komma från utdelning i bolag 2. |
|||
Årsbokslut och svårigheter.Jag sitter nu med mitt årsbokslut och ser över all bokföring. Jag ser nu att ett inköp av dator som jag gjorde över internet den 30/12 drogs från mitt bankkonto den 4/1. Hur bokför jag detta? Jag har redan bokfört som inköp den 30/12 men gissar att jag måste ändra det? Jag har en enskild firma och bokför med kontantmetoden. Jag undrar också hur det... |
|||
Regler & Villkor
När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning. Kategori: Om Företagande.se |
|||
Bokföra i efterhand/kontantutlägg
Av "misstag" köpte jag en vara privat som jag borde köpt på firman. |
|||
Verifikationer vid inköp med företagets bankkort
Jag har ett vanligt bankkort (Visa) som är kopplat till mitt företagskonto. När jag gör inköp dras pengarna direkt från bankkontot, och jag får alltså inte någon faktura varje månad. |
|||