Senaste inläggen
Deklaration - förenklat uppgiftslämnande ?
Håller på med deklaration. |
|||
Två frågor om "Eget kapital" i balansräkningen.
Hej |
|||
Bokföra periodskort för delägare
Hej, |
|||
Kvarskatt för 2015. In i maj eller efter skattebesked?
Nu deklarerat för 2015 och konfunderad rörande kvarskatt och inbetalning av densamma. |
|||
Leasingbil - Förmånsvärde: Uträkning, bokföring och betalning
Hej allihopa! Deklarationsdags närmar sig och är som vanligt ute i god tid; har en fråga gällande leasingbil som är helt nytt för mig: |
|||
Föra över räntekostnader på min sambo?
Hej, min firma har gått med förlust 2015 med - 86 953 kr. I deklarationen har jag inkomst från tjänst 8 401 kr (tog ett extra jobb i 2015 så därför det låga inkomsten). Har betalat skatt med 2 518 kr. |
|||
Företagsförsäkring
Hej! |
|||
Hur bokföra kvarvarande skulder?
Jag hjälper en vän som lagt ner sin enskilda firma att fixa det sista i bokföringen, och vi blir inte kloka på en sak. Läget är följande: |
|||
Hur lång semester planerar du att ta i sommar?Vi vill veta hur du tänker göra i sommar. Rösta till höger eller besök denna sidan. Kategori: Allmänt |
|||
Vad gäller för att ta emot Praoelev?
Hej! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Avskrivning
Hej. Jag har en fundering för kommande deklaration. Jag är helt ny i detta så ursäkta dumma frågor. |
|||
Bokföring
|
|||
B2B betallösning företag
Någon som känner till någon bra betallösning för business to business? Kategori: E-handel |
|||
POPUPMÄSSOR - EFFEKTIV OCH BILLIG MARKNADSFÖRING FÖR SMÅFÖRETAGSom småföretagare brottas man ofta med frågan: Hur marknadsför vi verksamheten på effektivast sätt? Man har kanske testat tidningsannonser som gett dålig eller ingen payoff, annonsering i sociala media som försvinner i mängden och bruset, tidskrävande content marketing genom statusuppdateringar på företagets Facebooksida som når ut till den redan b... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Byta bank till företagetBörjar tröttna på min bank. Usel service och nu när vi ska ta en litet lån från banken till vårt bolag, som har bra siffror, så kräver de ett borgensåtagande. Det spelar väl egentligen inte så stor roll och enkelt att lösa men någonstans är det ju galet att de ska ta hög ränta på lånet och sedan inte ha någon risk. Det var detta som fick droppen at... Kategori: Inköp |
|||
Reseersättning
Behöver lite hjälp med bokföringen. |
|||
Kompanjon sökes till bemanningsföretag
Vi söker en kompanjon som kan ta verksamheten till nästa nivå. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Provisions lön
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp student med enkätundersökning till C-uppsats!
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Bokföra den faktiska räntan från slutskattebeskedet
Hej, |
|||