Senaste inläggen

Söker återförsäljare, telemarketing, konsulter. Hög ersättning

Vi söker seriösa återförsäljare som vill inleda ett samarbete i världsklass.
Skicka ett mail till oss på info@sendiinvest.se, och berätta lite kortfattat om er
så återkommer vi med ännu mer information.

5-siffrig provisionsbelopp vid försäljning utlovas.

Kategori: Söker/eftersöker

Bokföringsunderlag försäljning på Tradera

Hej min enskilda firma ska eventuellt börja sälja en hel del på tradera. Mitt problem är hur jag skall bokföra detta på ett smidigt sätt.

Jag anväder Sello som är ett slags webbaserat system att hantera mailutskick och annonser till Tradera.
Jag kan från Sello få ut ett bokföringsunderlag i en Excelfil. I denna Excelfil finns...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Café Starta & Driva Eget Skövde

Nu är det officiellt... !

Den 10 mars träffas vi på årets största event kring nyföretagande i Skaraborg! Kom till portalen, kanikegränd 3 i Skövde och inspireras, mingla och lär dig mer om företagande.

Anmälan på: http://egetforetag.se/anmälan-skövde-10-mars

Arrangörer är:Coompanion Skar...

Kategori: Nyheter

Webbutvecklare söker affärspartner

Jag är webbutvecklare som skapar avancerade hemsidor, webbutiker, webbapplikationer, söker person som kan hjälpa mig att leta efter kunder. Du bör kunna flyttande svenska, ha erfarenhet att kommunicera med kunder.

Kategori: Söker/eftersöker

Rösta på bästa förslag för oss småföretagare

Nu är röstningsfunktionen igång där du kan rösta på det parti du anser ha bäst företagspolitik.

Rösta och se resultat här

En jury med flera k...

Kategori: Nyheter

TM samarbeten sökes

Hej,

Vi är ett TM bolag som söker nya samarbeten/uppdrag.
Erfarna TM-säljare och ledning med många års erfarenhet i branschen.

Kvalitét i fokus med inställning i världsklass!

Välkommen att kontakta oss:
mika@monkiiz.se
0723-242284
www.monkiiz.se

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hjälp! Förfrågan om utgifter från Skatteverket.

Hej!

Nu blottar jag min osäkerhet en smula.

Fick lite förfrågningar från skatteverket om firmans utgifter.

"När det gäller underlag för varor och material så vill vi få in de fem beloppsmässigt största fakturorna eller motsvarande som ingår i det avdrag för ”varor, material och tjänster” 20 665 kr som du...

Vilka investeringar drar ner vinsten?

Får inte ihop detta så kan någon hjälpa mig blir jag tacksam!

Bolaget har gjort några investeringar:

En e-butik för 50K + 20k lager.
En fastighet för 220K som hyrs ut.
Övertag av 66% aktier i ett annat bolag 220K.

Inget av dem ger intäkter idag.

Han som sköter löpande redovis...

Ni som säljer på Amazon, Ebay eller till kunder runt om i värld

Hur gör ni med frakt? Hur kan vi konkurrera med andra säljare i tex europa? Dels blir vår leveranstid mycket längre, för det andra kostar frakten härifrån mer.

Hur gör ni? Några tips?

Tack! :bravo

Kategori: Allmänt

Klumpmetoden + moms

Jag köper mest VMB-varor med "klumpmetoden", vill säga jag köper en låda grejer och vet inte varje varas värde, vet ofta inte ens hur många grejer det var i lådan. Detta är ju inga problem när det är just begagnade varor som uppfyller kriterierna för VMB.

MEN ibland specar försäljaren moms på kvittot trots att hen inte hade behövt. J...

En enkel fråga, bokföring av inköp innan företagsstarten

Hej på er allihopa!

Det är så att jag har inhandlat en domän innan jag registrerade mitt företag, hur bokför jag detta?

Hjälp mig att förstå några frågetecken i balansräkningen

Hej jag är i startgroparna till ett eget bolag och sitter och leker lite i ett bokföringsprogram för att lära mig mer. Tyvärr så har jag stött på några frågetecken när det kommer till balansräkningen som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut.

Till att börja med så vill jag att ni öppnar min bifogade exempelfil (pdf) och gör e...

Bokföring av "Tillgodfaktura".

Vårt företag skickar idag ut förskottsfakturor till våra abonnenter baserat på tidigare val. Det material vi skickar ut är skyddsförpackningar som kunderna därefter kan fylla med olika föremål de önskar få hjälp med att rusta upp. Vi baserar fakturan på de vanligaste föremål våra kunder skickar in samt att det vår lägsta kostnad för våra olika tjän...

Bokföring av personalkostnader

Hej,
Om jag ska bokföra exempelvis ett SL-kort som är en personalförmån ska jag då bokföra det under ett konto för personalförmån? Och vilket konto då?
Och måste jag då lägga in det på personens lönespecifikation då det är en skattepliktig förmån? Sen avdragsgilla kostnader som typ kostnader för hemsida och dataprogram till företaget...

Avdrag i Aktiebolag

Hej,

Jag har ett nystartat aktiebolag och har lite funderingar kring skatt och avdrag. Jag hade enskild firma i ca 6 månader men gick sedan över till aktiebolag. Det jag undrar över är hur avdragsgilla kostnader fungerar i ett aktiebolag. Exempelvis hur bokför man utlägg för SL-kort och exempelvis gymkort? dessa är ju personliga, bok...

Beräkning av vinst, hjälp!

Jag funderar på att starta ett företag. Jag håller på att räkna lite på det men skulle behöva lite hjälp. Jag har bara satt in lite siffror som exempel. (Vi är 2 personer som kommer äga och jobba i företaget).

Intäkter totalt per månad: 500'

Utgifter per månad:
Lokalhyra: 15'
Löner: 4 anställda + 2...

Fel i bokföringen?

Jag startade 2015 en enskild firma och har bokfört via ett bokföringsprogram. Nu när jag ska ge mig på bokslutet så upptäcker jag att jag kanske har bokfört mina sociala avgifter och skatter fel. Jag har valt kontoplan 2012 (avskrivning skatter och avgifter) men läser att jag ska bokföra som eget uttag. Måste jag ändra?

Användarvillkor

Hej. Jag hade behövt lite hjälp med användarvillkor för min hemsida. Användarvillkoren är i mångt och mycket lika det som blocket använder. På grund av limiterad budget så har jag en enkel fråga, kan jag skriva/saxa mina egna villkor från tex blockets villkor som guideline eller måste man gå via en jurist?

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Första året. Bokslut, Momsdeklaration. Ordning? Mild panik...

Hej,

Jag startade enskild firma i Oktober 2014 med förlängt räkenskapsår till 31 Dec 2015 och använder kontantmetoden. Jag har valt att redovisa moms en gång per år.

Nu börjar det bli dags att klara av både bokslutet och momsdeklarationen men allt är nytt för mig och jag vet inte vad jag ska göra först!
Jag har...

Tips på Redovisningsbyrå i Lundatrakten

Helt nystartat Handelsbolag, och jag behöver hjälp med redovisning och bokslut. Kan ni tipsa om nån bra i Lundatrakten.