Hej,
Jag använder Fortnox för bokföring (eller ska börja snarare)
och jag undrar om det finns något snabbare sätt att bokföra än varje försäljning för sig?
Kan jag bokföra en månadsförsäljning i en verifikation med PDF:en jag kan generera? Kan jag använda excelfilen jag kan få ut på något sätt?
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej, finns det någon vänlig själ som möjligtvis kan hjälpa mig att rätta till konto 1970 som diffar.
Diffen har uppstått pga att jag från början bokfört utbetalningarna från Textalk till företagskontot som försäljning. Sedan fick jag rådet att det är bättre att bokföra varje beställning i manuellkontering och sedan när pengarna kommer på kon...
Kategori:
|
|
Hej alla duktiga företagare och experter.
Går i planer på att starta ett AB tillsammans med min fru, jag undrar främst om någon har positiva erfarenheter med att köpa ett begagnat AB och om man överhuvudtaget kan kolla upp 100% vad som finns i bagaget? samt hur styrelsen byts ut?
Sen har jag läst att man kan starta ett...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej!
Har fått en faktura på varor som jag ska importera. Fakturan gäller en förskottsbetalning på 30% och jag ska nu bokföra detta samt så småningom även betalningen (för enkelhetens skull, låt säga 30%= 30 000). Kan jag använda dessa konton på följande sätt?
Faktura inkommer
Leverantörsskuld (2440): Kred...
Kategori:
|
|
Hej
Jag vet inte om detta bör ligga under affärsidéer, då syftet med min idé inte är att göra affärer och tjäna pengar. Syftet med min idé är att få göra mer av det jag älskar - att resa och äventyra!
Det jag vill göra är att åka på olika äventyrsresor och istället för att betala för själva aktiviteten, säg en veckas g...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej!
Jag har sökt runt på nätet men inte lyckats få till detta.
Jag har en förlust på -5663,63 SEK år 2016
Min fråga är nu hur ska jag få vidare dessa kostnader till år 2017 för att kunna dra av de kostnaderna från år 2016 med intäkterna från år 2017
Har bokfört enligt bilagan som är bifo...
Kategori:
|
|
Hej!
Jag har ett aktiebolag och undrar hur man "nollar" konton från föregående år så att de ingående balanserna stämmer. Det är en djungel och jag hittar inte svar någonstans. Skulle verkligen uppskatta svar!
Frågor:
Vilka konton ska jag nolla?
Hur gör jag det? Om jag kan få något exempel 🙂
Kategori:
|
|
Vi är idag 2st delägare som jobbar fulltid som arbetstagare också. Det innebär att kört fast lite med för lite tid.
Vi tror på det vi gör och omsatte strax under miljonen 2016 och då jobbar ingen heltid med det.
Vi finns i Karlstad Värmland men jobbar över hela mellan Sverige. Vi står still men vill så mycket därför...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Enligt titel:
Inget krångligt egentligen. Utför tjänster över nätet via firma sedan 2013 till kunder inom och utanför EU (momsfritt). Hittills har mina momsdeklarationer varit nollade av denna anledning. Det är först under 2016 som jag faktiskt skaffade något värt att dra av och det föll på en ny dator som kan klara av nödvändiga pro...
Kategori:
|
|
Hej,
Jag har under året 2016 byggt ihop lite maskiner i/till mitt AB. Alla inköp har gjorts på konto:
1280 - Pågående nyanläggningar och förskott för maskiner och inventarier.
Maskinen togs i bruk slutet av 2016 och då flyttades pengar från 1280 till:
1210 - Maskiner och andra tekniska an...
Kategori:
|
|
Tjenare. Jag planerar att starta en städfirma. Jag vet att det finns många i branschen men jag har en nisch jag tror på. Jag är dock bara i stadiet där jag räknar ut hur det ska bära sig ekonomiskt. Kan någon lära mig hur jag ska räkna ut lönekostnaden?
Städningen kostar 145 kr i timmen gånger två (RUT-avdrag). Städarnas lön är 140 kronor i...
Kategori:
|
|
Hej,
Vid årets bokslutsarbete upptäckte jag ett misstag gjort under förra åretes bokslut. En skatteinbetalning hade bokförts under konto 1930 kredit och 8910 debet (skatt som belastar årets resultat) isf det korrekta 1630 (skattekonto).
Bokföringsprogrammet är låst för förra räkenskapsåret så jag kan ej korrigera misstaget.
Kategori:
|
|
Hej!
Jag kommer bedriva verksamhet i ganska begränsad omfattning framöver. Min bank - Nordea - tillåter inte mig att "bedriva verksamhet från mitt privata konto" och för att jag ska kunna få ett BG-nummer så behöver jag beställa deras företagspaket, vilket inkluderar ett särskilt företagskonto mm.
Min fråga är: Även om...
Kategori:
|
|
I samarbete med Företagsuppdrag.se kan du nu på deras sajt posta inlägg/annonser när du söker konsulter, samarbetspartners eller vill hitta nya kunder. Det kan röra sig om att du söker säljare/säljuppdrag, en webbyrå, ekonomibyrå, en skribent, inom grafik, IT-utvecklare eller någon som hjälper till med juridiken, affärsplanen, bokföringen, marknad...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hej!
Förslag på hur jag ska emballera mina sålda varor som jag ska skicka.
Ska snart dra igång min webshop där jag kommer sälja ett föremål (superhemligt ;)) som mäter ca 80 cm x 45 cm x 15 cm. Föremålet är inte omtåligt, och det väger inte mycket (1,3 kg typ). Det går inte att vika eller så utan måste skickas som det...
Kategori:
E-handel
|
|
Jag ska starta en sajt där man kan byta virtuella speltillbehör. Det finns marknadspriser på tillbehören. Kunden lägger in sina tillbehör man vill byta ut, de har ett visst värde, kunden kan sedan plocka ut andra tillbehör till ett något lägre värde. Några pengar byter inte ägare.
Vinsten i verksamheten utgörs av att det kommer bli ett övers...
Kategori:
|
|
Någon som har en användbar mall och vill dela med sig ?
Kategori:
HR - Personalfrågor
|
|
Hej!
Jag är gymnasiestuden.
Min affärsidé går ut på att bygga moderna och proffesionela hemsidor i webbhotellet Wix.com"s webdesign verktyg. Jag har mycket erfarenhet.
Tanken är att personligen träffa småföretag där jag bor och säljs mina hemsidor. Jag tänker mig: Frisörer, Restauranger/Pizzerior, buti...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej
Jag söker folk som är intresserade av att hjälpa varandra och hitta rätt personer för att bolla idéer samt förhoppningsvis även kunna skapa något tillsammans.
Jag har en lång bakgrund inom sälj +10år, just nu har jag bytt tankesätt, mer åt startup och eget hållet.
För rätt matchning kan vi börja med...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Kollade runt lite på viktiga datum här:
https://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/sjalvservice/viktigadatum.106.5a85666214dbad743ff1737a.html
13 februari är ett av dessa datum, men verkar mest röra de som är arbetsgivare och har anställda. Jag har ingen anställd. Behöver jag då lämna in något 13 februari?
Kategori:
|
|