Senaste inläggen
1-4 arbetsplatser vid Korsvägen Göteborg
🙂 Kontorsplats uthyres i äldre fastighet med charm. I lokalen finns förutom kontorsplatser mötesrum och tyst läsrum . I hyran ingår kaffe, printer, bredband, städning mm. Vi är tre arkitekter som arbetar i Archicad och Autocad, samarbete är intressant - vi är öppna för era förslag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sparkonto efter skatteverkets 0% ränteändring
Efter att skatteverket ändrade räntan på skattekontot till noll letar jag nytt sparkonto att föra över till istället. Kategori: Allmänt |
|||
Korrigera felaktiga egna uttag
Hej, nybörjare här som hoppas få lite råd om hur jag borde hantera mina egna uttag. |
|||
Håller på att starta Enskild firma, har några frågor..
Hejsan, Kategori: Allmänt |
|||
Har AB som skall avvecklas och starta ett KB. En fråga.
Har ett AB som jag vill avveckla men det finns lite skulder kvar. |
|||
Behövs något mer underlag för flygbiljetterna?
Hej, |
|||
Hur tar jag ut eget uttag i enskild firma?
Tjena! Jag frågar detta för jag kommer att vilja köra så att jag betalar samma mängd % skatt+egenavgifter varje månad (utan att gå över 50 000 SEK och därmed behöva börja betala 50% på resterande belopp då?) |
|||
Ett företag - delat i två delar
Hej, Kategori: Affärsplanen |
|||
Enskild firma skatteskuld KFM
Hej, |
|||
Verksamhetsområde (SNI) för startup-investeringar?
Tjena! |
|||
Balans och resultaträkning
God morgon! |
|||
Lån till delägare, undantagHej, jag har en klient som (innan jag tog över honom) var tvungen att göra ett betydande aktieägartillskott på grund av förlust. Han hade innan detta gett ett ännu större lån till bolaget, så aktieägartillskottet togs från det lånet och lånet försvann nästan helt. Problemet är att han efter bokslutsdatumet hade tagit ut avbetalningar av lånet istäl... |
|||
Olika insatser vid medlemskap i ekonomisk förening
Hej! |
|||
3:12 regelverket, nytt förslag på regelverk
Hej! Kategori: Nyheter |
|||
Nolla konton enskild firma, inventarier
Hej! |
|||
Bokföringsfrågor - försäljning,frakt Sverige, EU och utanför EU
Hej, |
|||
Upplupen kostnad - hur redovisa
Jag ska göra ett bokslut för en förening och har en summa på 5500kr i upplupna kostnader (2900) som följt med från 2015, Hur ska jag redovisa detta 2016. |
|||
Gratis grafisk design erbjudes!
Hejsan! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra inköp inom EU - korrigera verifierat mm
Jag har en enskild konsultfirma (kontantmetoden) och kör Speedledger för bokföringen. |
|||
Nyttjande av företagets saker privat?
Hej |
|||