Hej,
Vi är några stycken som under det senaste året utvecklat en skräddarsydd tjänst för att köpa och sälja webbsajter, appar och domäner.
Just nu söker vi personer som har en webbsajt, app eller domän till salu. Ifall ni har t.ex en webbshop till salu skulle det vara oerhört roligt om ni har lust att sälja via yoolio....
Kategori:
Till salu
|
|
Hej,
Jag driver tillsammans med en kollega ett handelsbolag. Vi har precis kommit igång på riktigt och allt flyter fint och bokföringen känns överlag bra. Det enda jag nu funderar på är följande:
Jag planerar att plocka ut två stycken produkter som vi säljer och min kompanjon kommer göra likadant. Vad jag förstår då må...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej!
Har en enskild firma där jag hjälper småföretagsägare med en tjänst som sparar dem arbete och får de att nå ut till fler. Just nu tar jag en engångskostnad för arbetet och gör underhåll gratis, då jag endast har ett fåtal kunder. Jag studerar samtidigt och bor hemma så det är inte min huvudsakliga inkomst utan intresse och delti...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hejhej,
Gör bokföring första gången för min enskilda firma (kassa-metoden). Får inte ihop det hela när jag ska göra balansräkningen. Tänkte först bara bekräfta så jag har gjort rätt från start. Så…några frågor:
1) Om debet-kredit på kontot kassa slutar på samma summa som jag har på banken, antar jag att kassa-kontot ser okej...
Kategori:
|
|
Hej,
Jag misstänker att jag har hormonell obalans vilket påverkar såväl mitt arbetsliv och privatliv med jobbiga "biverkningar" som t.ex koncentrationssvårigheter, stress, trötthet, yrsel, hjärtklappning, sömnsvårigheter m.m
Eftersom vården inte gör salivtest för hormoner (skamligt, enligt mig), så måste jag beställa h...
Kategori:
|
|
Hej!
Säljer en tjänst som skapar en produkt åt små företag som sparar dem tid. Jag träffar företagsägarna personligen och berättar om min tjänst.
Jag var på träff i måndags och han var intresserad men ville fundera på det ett tag. Ville höra med ett företag i samma byggnad om de skulle dela på kostnaderna. Iallafall s...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej!
Vill gärna höra från er som har erfarenheter av att starta café eller liknande verksamheter. Jag har drivit eget förut men i liten skala och i en helt annan bransch. Är driftig och kreativ och inte rädd för att arbeta hårt, iallafall i början, och har viss erfarenhet av restaurangbranschen. Jag är bra på marknadsföring och aff...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Jag är utbildad utvecklare. Mest erfarenhet med Windows applikationer, men också mobilappar(android, windows), Linux, databaser, dataspel och lite interaktiva hemsidor.
Söker nån samarbetspartner som har en intressant/häftig ide som du/ni vill genomföra.
Kontakta mig på:
miks (snabel-a) engineer.com
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Min fråga till Er är ; Kan jag starta upp en verksamhet trots anmärkning hos Kronofogden ?
Jag var tvungen att för något år sen gå i personlig konkurs (privata skäl) så jag skulle få igenom en skuldsanering.
Skuldsaneringen kommer att avskrivas 2018 .10 .
Sen några år tillbaka har jag gått & klurat på en ide , öppna upp en b...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Får titt som tätt frågan om vad som är mest gynnsamma sättet att få ut pengar ur sitt AB, och ofta hamnar man ju på att utdelning är det billigaste sättet att få ut slantarna.
Men frågan är hur det egentligen bli om man verkligen tittar på det från alla håll, och jag saknar egentligen nån övergripande utredning som tar hänsyn till al...
Kategori:
|
|
Verkar ha fantastisk kunniga människor här så chansar att jag kan få lite info om hur jag går till väga.
Jag håller på att registrera en enskild firma genom verksamt.se och har fastnat.
Jag är webbdesigner och kommer att ta an klienter from USA och beräknar att omsätta 500,000kr första året.
Jag vill få...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej på er
Ny både på forumet (uppskattar det väldigt mycket!) och i företagarvärlden, och har redan kört fast i bokföringsträsket!
Jag köpte under Januari in varor från en leverantör i Tyskland (via eBay) och betalade via PayPal med företagets kreditkort. Kreditkortsfakturan kom och jag betalade den som vanligt via för...
Kategori:
|
|
Hej!
Hur bokar jag upp semesterskuld på bästa sätt? Vilka konton används osv?
Kategori:
|
|
Företaget Virtual eTraining Software AB lanserar återigen ett nytt unikt och skalbart bildkoncept Taggis.com, med kunder såsom Norwegian, SAS, Air Berlin m.fl.
Välkomna att följa med på vår internationella resa och vidareutveckla produkten till ett världsledande koncept inom interaktion i bild & film, detta är ett proje...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hej
Söker tips på bra redovisningskonsulter i Göteborg som inte kostar för mycket. Gäller enskild firma.
Någon som har en duktig redovisningskonsult som dom är nöjda med?
Mvh Matthias
Kategori:
|
|
Hej,
Jag har under tidigare år bokfört mot skattekontot 1630 trots att jag har enskild firma, vilket jag nu fått veta är felaktigt. Samma sak har jag bokfört med konto 2510 och 2518 vilket också är fel då det ska bokföras med 2018. Jag har rättat till alla dessa misstag för detta år, men jag har restsummor från tidigare felaktigt bokförda å...
Kategori:
|
|
Hej !
Hur många gånger får jag ett samtal om någon fantastisk leverantör som kan hjälpa mig med min hemsida? Jag skulle tro i snitt 2 per månad iallafall.
Av bekvämlighetsskäl har jag sagt nej till samtliga. Nu har dock vår hemsida levt sedan ca 2010, och är i stort behov av renovering.
Frågan är vad man ska tänka på nä...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Vi har lyckats etablera oss på en marknad inte för långt ifrån vår huvudort. Det är en rätt stor kund som faktiskt ringde upp oss och vi fick uppdraget. På den orten ser konkurrensen helt annorlunda ut än hur den ser ut på vår "hemmaort" .
Vi är inte ett stort företag och har inte för mycket marginaler. Så min fundering är , hur bea...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Hej!
Jag är sugen på att starta upp ett städföretag eller bemanningsföretag. Vad tror ni om dessa branscher generellt sätt där det redan finns tuff konkurrens men uppenbarligen en efterfrågan? Vad ska man ha som strategi som "liten" aktör som saknar större kapital för marknadsföring? Nischa sig är såklart bra, som att exempelvis vara...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej,
Jag behöver hjälp angående hur jag ska bokföra lån från privata ekonomin till företaget? Jag har under de 5 år jag haft mitt företag lånat ut ca 22 700 kr till företaget från min privat ekonomi och bokfört det såhär: 2840 - kortfristiga lån - är det korrekt? Jag har enskild firma.
1) Om jag har gjort fel - hur bokför ja...
Kategori:
|
|