SÀtta samman "fÀrdiga produkter" till en egen produkt?

1
Hej pĂ„ er alla! 🙂

Vad skulle hÀnda om jag startar ett företag och köper in fÀrdiga produkter, bygger in dessa i ett skal/chassi, kopplar ihop dessa och sÀljer dem med ett eget namn pÄ produkten? Tex. "Lasses kompressor X1"

OBS! Under produktens beskrivning framgÄr det klart och tydligt att den Àr uppbyggd med olika tillverkares komponenter osv.

Man kanske mÄste frÄga de olika tillverkarna först, eller? ..men jag har ju köpt produkterna och Àger dom..

Och jag pÄstÄr ju inte heller att jag tillverkat sjÀlva produkterna.. Jag sÀtter bara samman dem och sÀljer det som ett "koncept" sÄ att sÀga..

Tacksam för svar!
44
3
Det Àr ju precis sÄ nÀstan all produktion fungerar, det köps in olika komponenter som monteras till en fÀrdig produkt. Ta t ex en bil, den bestÄr av massor av delar/komponenter som tillverkas av andra företag, t ex kullager, finns i alla bilar men anvÀnds Àven i massa andra produkter och tillverkas av just kullagertillverkare. Ibland kan det finnas vissa begrÀnsningar av anvÀndandet, t ex vissa licensbelagda komponenter men det bör du fÄ info om vid ditt köp och sen finns det en del saker som det kan vara exportrestriktioner pÄ sÄ att du inte fÄr sÀlja den vidare till vissa lÀnder. Det normala Àr dock att det bara Àr att köpa in komponenter och börja tillverka egen produkt.

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.