Sätta samman "färdiga produkter" till en egen produkt?

1
Hej på er alla! 🙂

Vad skulle hända om jag startar ett företag och köper in färdiga produkter, bygger in dessa i ett skal/chassi, kopplar ihop dessa och säljer dem med ett eget namn på produkten? Tex. "Lasses kompressor X1"

OBS! Under produktens beskrivning framgår det klart och tydligt att den är uppbyggd med olika tillverkares komponenter osv.

Man kanske måste fråga de olika tillverkarna först, eller? ..men jag har ju köpt produkterna och äger dom..

Och jag påstår ju inte heller att jag tillverkat själva produkterna.. Jag sätter bara samman dem och säljer det som ett "koncept" så att säga..

Tacksam för svar!
44
3
Det är ju precis så nästan all produktion fungerar, det köps in olika komponenter som monteras till en färdig produkt. Ta t ex en bil, den består av massor av delar/komponenter som tillverkas av andra företag, t ex kullager, finns i alla bilar men används även i massa andra produkter och tillverkas av just kullagertillverkare. Ibland kan det finnas vissa begränsningar av användandet, t ex vissa licensbelagda komponenter men det bör du få info om vid ditt köp och sen finns det en del saker som det kan vara exportrestriktioner på så att du inte får sälja den vidare till vissa länder. Det normala är dock att det bara är att köpa in komponenter och börja tillverka egen produkt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.