Senaste inläggen
Lämna startup... vad är värdet på mina aktier?
Hej. Jag är delägare tillsammans med några till i en startup inom IT. Jag har bestämt mig för att lämna bolaget och säga upp mitt anställningsavtal, men kommer behålla hälften av mina aktier (ca 8% av bolaget) Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Moms på inköp i momsbefriat företag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Gymkort och friskvård
Hejsan! |
|||
Uppsägning av barn till delägare i AB
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Reglera föräldraledighet i aktieägaravtalJag undrar om någon har tips på hur föräldraledighet brukar regleras i aktieägaravtal / kompanjonavtal? Kategori: Allmänt |
|||
Nettolön -> bruttolön
Hej, |
|||
Utdelning i fåab
Hej! |
|||
Moms; från en privat person till företag
Hej! Kanske detta är en enkel fråga men hoppas att ni kan svara på. Om en person säljer begagnad utrustning till ett företag. Hur funkar det med moms. Måste moms står i fakturan? |
|||
Nollställa momsskulder i balansräkningen...Jag deklarerar moms en gång per år och gjorde detta för första gången i Februari. Nu är det en ny momsperiod men jag ser att enligt min balansrapport för nuvarande räkenskapsår(2018) så har jag "Ingående balans: 10 554" och även "Utgående balans: 10 554" på 2610 kontot. Bör inte detta ligga på noll då jag betalade dem 10 554 kronorna i Februari och... |
|||
Förutbetalda kostnader (interimsposter) och löneutbetalning
Jag har två uppgifter i kursen externredovisning jag fastnat på. |
|||
Bygga flerfamiljshus hus på privat tomt
Hej, |
|||
Bygga flerfamiljshus hus på privat tomt
Hej, |
|||
Avveckla egen firma och "börja om"
Jag har länge funderat på att avveckla min enskilda firma, släppa f-skatten, ta en paus något år och sätta igång igen som en ny firma. Är det någon annan som har erfarenheter av detta? Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra aktiekapitalet?
|
|||
skattHej då var det skatt igen. Jag köpte mig en kärra jag trodde att man skulle dra av kärran på fakturan. Men enligt skatteverket kommer skatten på hela fakturan som jag få dra av. Vilken skatt är rätt ????? |
|||
Krav på registrering som arbetsgivare (AB)
Hej! Kategori: Affärsplanen |
|||
Likvidera ett bolag
Hej! Jag har en liten fundering angående bolag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad är giltigt kvitto på eget uttag?
Hej! Jag tänkte plocka ut lite pengar för första gången och samtidigt se till att bokföringen inte exploderar i samma veva. |
|||
Kontantfaktura
Hej, |
|||
Brytpunkt och förlängt räkenskapsår - enskild firma
Hejsan! |
|||