Senaste inläggen
Avveckla egen firma och "börja om"
Jag har länge funderat på att avveckla min enskilda firma, släppa f-skatten, ta en paus något år och sätta igång igen som en ny firma. Är det någon annan som har erfarenheter av detta? Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra aktiekapitalet?
|
|||
skattHej då var det skatt igen. Jag köpte mig en kärra jag trodde att man skulle dra av kärran på fakturan. Men enligt skatteverket kommer skatten på hela fakturan som jag få dra av. Vilken skatt är rätt ????? |
|||
Krav på registrering som arbetsgivare (AB)
Hej! Kategori: Affärsplanen |
|||
Likvidera ett bolag
Hej! Jag har en liten fundering angående bolag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad är giltigt kvitto på eget uttag?
Hej! Jag tänkte plocka ut lite pengar för första gången och samtidigt se till att bokföringen inte exploderar i samma veva. |
|||
Kontantfaktura
Hej, |
|||
Brytpunkt och förlängt räkenskapsår - enskild firma
Hejsan! |
|||
Förskottsbetalning - FakturorHar skickat flera fakturor med betalningsvillkor: "levereras efter betalning" och där med inte nämnt leveransdatum. Vad jag senare har läst är leveransdatum ett måste och undrar då om jag behöver fakturor efter betalning med datum. |
|||
partners in potential business
Vi söker affärspartner inom översättning och språkanalys. Kategori: Affärsidéer |
|||
Dina tips för att gå från Enskild firma till AB
Som rubriker lyder... Kategori: Allmänt |
|||
Har du bra koll på Bitcoin och kryptovalutor?
Har vi en medlem som har bra koll på Bitcoin och andra kryptovalutor? Hur man köper, förvarar, etc. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Gratis upplägg av digital marknadsföring & marketing automation
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Rätt till förskola vid deltidsföretagande (Anställd + Firma)
Hej, |
|||
Fel i 2440
Hej, |
|||
Bokföra delägare sinsemellan
Hej, |
|||
Sätta samman "färdiga produkter" till en egen produkt?
Hej på er alla! 🙂 Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Råd och rön ang idé
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Webbyrå söker kvalificerade säljare
Webbyrå söker nu efter säljare som är duktig på marknadsföring/försäljning och även intresserad av att inleda ett samarbete. Tjänsten innebär stort eget ansvar och frihet varför det är viktigt att du har god förmåga att självständigt söka upp och bygga relation med nya kunder. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Göra jobb på resan för att kunna ta flygbiljetten på företaget?
Hej! |
|||