Senaste inläggen
Hälsovård - psykologstöd
Är det någon som kan svara på vad som gäller för ägaren (och ende anställd) i ett aktiebolag i fråga om rehabilitering och förebyggande hälsovård? Kan företaget bekosta samtalsterapi hos legitimerad psykolog? Vilka förutsättningar gäller? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Bygg och industristäd
Hej allesammans! Kategori: Affärsplanen |
|||
Ang. privata köp på företaget. Egna insättningar/utbetalningar?
Hej! |
|||
Eget uttag / återbetalning av utlägg
Precis startat enskild firma så total gröngöling här. |
|||
Momsfri kundfaktura
Hej! |
|||
Ägandeform - personligen eller genom annat bolag?
Hej alla, |
|||
3:12 för nystartat ABJag startade mitt AB 1:a juli 2018 (ensam ägare) och avser att ha ett första räkenskapsår som sträcker sig från 1:a juli 2018 till 31:a december 2019 dvs 18 månader. Jag har tagit ut en lön på 40 tkr per månad och avser att göra det alla 18 månader. I början på 2020 tänker jag ta ut en utdelning men undrar hur stor den kan vara sett utifrån 3:12-re... |
|||
Jag är intresserad att starta eget, behöver hjälp?!
Hej! Kategori: Affärsplanen |
|||
Bokföring av resor
Har just börjat plugga företagsekonomi deltid och började just med bokföring. Det har gått bra för det mesta, men av någon anledning så får jag fel svar på en fråga angående taxiresor. |
|||
Skattekontot - bokföring
Hej! |
|||
Frågor om räkenskapsår, lön, utdelning
Hej |
|||
ÖresutjämningHej! Har lite panik då balansen mellan ing moms och inköp diffar lite. Gått igenom alla fakturor och det finns inga fel. Misstänker att jag gjort fel med öresutjämning. Hur kan jag korrigera öresutjämning så det blir rätt? Det diffar med 51kr. |
|||
Bokföra fika på café (= kontoret)Jag har ett aktiebolag tillsammans med en annan delägare (IT-konsulter). Vi har inget kontor utan arbetar från våra hem och på caféer. Om jag köper en kopp kaffe och en bulle när jag sitter själv på ett café och jobbar, kan jag bokföra detta som avdragsgill personalvård (övrig personalkostnad)? Finns något maxbelopp per dag? |
|||
Söker en PHP utvecklare med kunskap om Wordpress
Letar nu efter en extra resurs för PHP-utveckling. Du bör har några års erfarenhet av PHP samt kännedom om Wordpress och dess interna funktioner. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Rätt kvitto vid Inköp av utrusning till enskild firma
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Startat bokföringen för sent?
Jag blev egen företagare för lite över ett år sedan som har kört bokföringen själv och är orolig att jag gjort bort mig nu... |
|||
Få problem om man fakturerar allt från samma bolag.
Hejsan |
|||
Att bokföra inbetalningar till privat bankkonto
Hej! |
|||
förvaltningsfastighet
Hej |
|||
Felaktig utbetalning utlägg
Hej! |
|||