Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 6 år sedan
102
23

Equity investering

Hej,

Vet inte om termen är rätt utan hade i veckan långa samtal med en glad herre på engelska där vi diskuterade equity investering - syftet är vart fall att ta in pengar genom att sälja aktier i bolaget och/eller erbjuda utveckling i bolaget mot aktier istället för betalning.

På måndag är det tänkt att han ska ta detta ut i sitt nätverk för att hitta personer eller bolag som vill gå in i företaget. Vad jag oroar mig för är att det för mig är komplett okänd mark. Medan jag förstår konceptet i teorin så har jag aldrig gjort det i praktiken.

Är det någon på detta forum som har köpt delar i privata bolag eller investerat tid mot aktier och kan berätta lite mer om detta? Hur det upplevdes? Hur var kravställningen? Förväntningarna? Riskerna? med mera.

Tack på förhand
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: